IAB Polska ze zbiorem dobrych praktyk dotyczących widoczności reklam w sieci
Publikacja jest częścią programu IAB Polska, który ma służyć poprawie jakości reklamy cyfrowej (fot. materiały prasowe)
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował raport „Dobre praktyki w obszarze viewability”.
Publikacja opracowana przez grupę roboczą IAB Polska zawiera informacje na temat tego, czym jest viewability, jak należy mierzyć i rozliczać kampanie reklamowe, uwzględniając widoczność reklam, a także wskazuje na najczęstsze powody braku widoczności reklam w internecie (wynika to m.in. z wolnego ładowania kreacji reklamowych lub stron internetowych, nieoptymalnego user experience czy nieprawidłowej implementacji kodów mierzących). Twórcy raportu wskazują, że viewability jest jedną z ważniejszych cech kwalifikujących, czy dana reklama jest skuteczna. Podkreślają jednocześnie, że za viewability odpowiada nie tylko wydawca strony, lecz „każda ze stron łańcucha reklamowego”. „Im szybciej, jako branża, uświadomimy sobie ten fakt, a także z najwyższą starannością będziemy wdrażać dobre praktyki do codziennych działań, tym szybciej wspólnie wpłyniemy na lepszą jakość ekosystemu reklamowego z satysfakcjonującym poziomem wskaźnika viewability” - napisano w raporcie.
IAB Polska przypomina, że w 2017 roku wprowadziła standard widoczności reklam w polskiej sieci, który uznaje wyświetlenie reklam za widzialne, jeżeli co najmniej 50 proc. pikseli pozostaje w widocznym obszarze okna przeglądarki przez minimum sekundę w przypadku reklamy graficznej lub przez minimum dwie sekundy w przypadku reklamy wideo (czas odtwarzania filmu reklamowego).
„Dążeniem grupy roboczej było dostarczenie możliwie jak najbardziej skondensowanej wiedzy, aby kontynuować edukację rynku reklamy internetowej w zakresie pomiaru widoczności reklam” - informuje Hubert Świtalski, country manager Poland w Meetrics, kierujący grupą roboczą IAB Viewability. W grupie tej znajdują się też przedstawiciele firm: Agora, Allegro, Gemius, Infor, Lovemedia, Media Choice, Media Impact, Nestlé Polska, Nielsen, Onet, Publicis Media, WP.
W sierpniu związek IAB Polska opublikował zbiór dobrych praktyk w zakresie bezpieczeństwa marki.
(IKO, 01.09.2020)