IAB Polska stworzyła zbiór dobrych praktyk dotyczących bezpieczeństwa marki
Publikacja jest częścią programu IAB Polska, który ma służyć poprawie jakości reklamy cyfrowej (fot. materiały prasowe)
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował dokument „Dobre praktyki w obszarze brand safety”.
Publikacja opracowana przez grupę roboczą IAB Polska zawiera informacje dotyczące brand safety, czyli działań zapewniających marce bezpieczeństwo (takich, które nie narażają marki na straty wizerunkowe, finansowe czy negatywne skutki prawne), wraz z rekomendacjami ekspertów. Twórcy dobrych praktyk są zdania, że „poprawa brand safety stała się jednym z najważniejszych elementów planowania i egzekucji kampanii reklamowych”.
„Szybka dynamika zmian w ekosystemie reklamy cyfrowej powoduje, że osoby odpowiedzialne za emisję kampanii promocyjnych muszą brać pod uwagę coraz więcej aspektów i zmiennych, aby zapewnić, że komunikacja prowadzona przez marki odbywa się w środowisku, które jest do tego odpowiednie i nie wprowadza ryzyka wizerunkowego” - komentuje Szymon Pruszyński, head of growth w Yieldbird, szef grupy roboczej IAB Polska zajmującej się brand safety.
Zbiór dobrych praktyk ma być przydatny szczególnie wydawcom internetowym.
W grupie roboczej byli przedstawiciele firm: Adrino, Agora, Bonnier Business Polska, Cyfrowy Polsat, Gemius, GSK Commercial, Initiative Media, Mindshare Polska, Meetrics, Nestlé Polska, Nielsen, Polska Press, RASP, RTB House, Społeczności.pl, Ströer, TVN Media, Telewizja Polska, Wavemaker, Wirtualna Polska, Media Yieldbird.
(IKO, 25.08.2020)