Kinads Media
EWELINA NOWIŃSKA dyrektor generalny
BIURO REKLAMY
Kinga Dołęga
prezes, właściciel
[email protected]
tel. 791 837 727
Ewelina Nowińska
dyrektor generalny
[email protected]
tel. 533 692 33
Magdalena Szczekala
kierownik działu agencyjnego
[email protected]
tel. 790 282 383
Kontakt
al. Wilanowska 67D/8
02-765 Warszawa
tel. 791 837 727
[email protected]
Kinads.pl
Od czasu, gdy pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia sanitarne praktycznie uniemożliwiły kinom działalność, a więc i zarabianie, kolejny rok obserwowaliśmy wzrost liczby widzów. Wpływa na to nie tylko popandemiczna chęć spędzania wolnego czasu poza domem i ciekawy repertuar, napędzające frekwencję, lecz również spadek oglądalności telewizji przy jednoczesnym wzroście cen czasu antenowego, zwiększające zainteresowanie reklamą kinową. Wzrost liczby odwiedzających kina – w ub.r. było ich w Polsce ponad 45 mln! – to również owoc interesującego repertuaru: w 2023 roku szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się „Barbie” (2,8 mln widzów), „Kot w butach: ostatnie życzenie” (2,4 mln), „Oppenheimer” (1,9 mln), a także m.in. animowani „Chłopi”. To wszystko spowodowało zwiększenie przez marketerów wydatków na reklamę w kinach – według Publicis Group Polska w pierwszych trzech kwartałach ub.r. wzrosły one o prawie 23 proc.
Naszym atutem, dzięki któremu korzystamy z tych trendów – co pozwoliło nam uzyskać w 2023 roku wyniki finansowe lepsze od tych z 2022 roku – pozostaje rozbudowana sieć kin, pokrywająca praktycznie całą Polskę. Przy czym aż w 254 miejscowościach kino reprezentowane przez Kinads nie ma konkurencji!
Widzowie cenią nasze kina szczególnie za najkrótsze bloki reklamowe – dzięki temu kinomani nie opóźniają wejścia na salę, by uniknąć przekazu promocyjnego, lecz są jego rzeczywistymi odbiorcami. Z kolei marketerzy doceniają profesjonalną obsługę, szerokie portfolio rozwiązań reklamowych dopasowanych do wybranych grup docelowych oraz ofertę optymalną kosztowo. Ważne są dla nich również raporty pokazujące efektywność realizowanych działań: rzetelne dane o widowni z box office’u, raporty z systemów kasowych i fotorelacje. To wszystko sprawiło, że w ub.r. zrealizowaliśmy ponad 300 kampanii reklamowych dla naszych klientów.
Wkrótce zainaugurujemy nowy autorski projekt edukacyjny i społeczny. A biorąc pod uwagę zapowiedziane na ten rok premiery, spodziewamy się dalszego wzrostu frekwencji w kinach. Warto skorzystać z tego trendu.
MEDIA
Kino: sieć ponad 340 niezależnych kin na terenie całej Polski, w tym: Kinogram, Kinoteka Atlantic, Wisła – Warszawa, Dolnośląskie Centrum Filmowe – Wrocław, Rialto Poznań, Pionier – Szczecin, Kino pod Baranami – Kraków; średnio 1 mln widzów miesięcznie (dane własne)
In-store: digital posters, plazmy, sampling
Projekty specjalne: Kino na Leżakach, Kino Zachodzącego Słońca, Kobiece Wieczory Filmowe, Kino Seniora, Kino Dzieciom, Opery w Kinie
Inne: sponsoring sal kinowych, akcje happy seats, brandowane bilety itp.
NAGRODY
Effie, Media Trendy, Top 50 Woman in Global Cinema, Złoty Bilet
HIT 2023
Miniony rok przyniósł Kinads dwa duże sukcesy: zwiększenie liczby obsługiwanych obiektów do ponad 340 kin na terenie kraju oraz zwiększenie przychodu wobec 2022 roku. Na dobre wyniki wpłynęły m.in. popularność kampanii prowadzonych na wielkim ekranie (on screen) oraz projektu Kino na Leżakach. Nasi klienci chętnie korzystali też z oferty aktywacji w holach kinowych: samplingów, floor stickerów, full brandingu. Zlecali nam także realizację kampanii angażujące widzów, np. z wykorzystaniem tzw. szczęśliwych siedzeń (happy seats) czy kodów QR, jak również kampanii edukacyjnych i społecznych. Z oferty sponsoringu sal skorzystała marka Orlen Vitay. Wspólnie z Kinoteką rozpoczęliśmy kolejny interesujący projekt: Kino Zachodzącego Słońca.
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter