Wydanie: PRESS 04/2003
Gra z klientem
Dobra gra komputerowa to skuteczne narzędzie marketingowe.
Gry komputerowe nie są już tylko rozrywką dla dzieci i młodzieży. Pokolenie, które dorastało przy komputerach Amiga i Spectrum, dziś ma ponad 30 lat i jest grupą atrakcyjną dla reklamodawców. A fakt, że gry nadal są hobby wielu z tych osób, wykorzystują marketingowcy.
Dobra gra komputerowa może wspomóc budowanie wizerunku firmy czy produktu. Najciekawsze programy przykuwają do monitorów na długie godziny. W tym czasie gracze mogą wielokrotnie oglądać logo lub reklamowane produkty. Reklamy im nie przeszkadzają, jak wiecznie spieszącym się internautom.
O powodzeniu, a więc i skuteczności gry decyduje jej grywalność. To trudne do zdefiniowania pojęcie określa, jak bardzo program jest w stanie wciągnąć użytkowników. Nie ma jednego przepisu na grywalność. Czasem przyciąga atrakcyjna grafika, czasem fabuła lub poczucie humoru. Kobiety chętniej wybierają zabawy, w których premiowana jest spostrzegawczość i logiczne myślenie, a mężczyźni - takie, w których trzeba strzelać albo coś likwidować.
Nie ma znaczenia, czy jest to gra kupiona na płycie CD, czy ściągnięta ze strony internetowej lub dostępna w telefonie komórkowym. Wszystkie można wykorzystać w marketingu. Koszty przygotowania internetowej gry zależą od stopnia jej skomplikowania. Najprostsze są warte kilka tysięcy złotych, skomplikowane - kilkadziesiąt.
Tomasz Jastrzębowski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter