Wydanie: PRESS 04/2003
Cytuj i kupuj
W Niemczech od kilku lat bada się częstotliwość cytowania mediów.
Gdy Friedrich Merz z CDU skrytykował niemieckie związki zawodowe w wywiadzie zamieszczonym w grudniu ubiegłego roku w tygodniku "Focus", jego wypowiedź przytaczano potem niemal w każdym medium. W ubiegłym roku "Focus" był cytowany przez ponadregionalne media 594 razy - tak wynika z rankingu cytatów instytutu medioznawczego Medien Tenor.
Pierwsze takie badanie instytut przeprowadził w 1998 roku. Codziennie 70-osobowy zespół w Bonn śledzi część polityczną, gospodarczą i społeczną 18 największych ponadregionalnych gazet oraz główne wydania wiadomości największych stacji radiowych i telewizyjnych.
Katarzyna Domagala
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter