Wydanie: PRESS 04/2003
Show time
W pierwszych dniach wojny w Zatoce nowe możliwości technologiczne okazały się zarazem błogosławieństwem i przekleństwem telewizji.
"Takiej wojny jeszcze nie było!" ("Television Week"), "To najbardziej przyjazna telewizji wojna w dziejach" ("St. Petersburg Times"), "Wojna na żywo" (AFP) pokazywana "w czasie rzeczywistym" ("Los Angeles Times") - oto nagłówki amerykańskich gazet w pierwszym tygodniu wojny w Iraku. Obliczono, że tylko w pierwszej jej dobie sieci telewizyjne przekazały więcej relacji na żywo niż podczas całej wojny w 1991 roku. Jeden z prezesów CBS News powiedział: "Postęp technologiczny dotarł do punktu, w którym jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia korespondenta".
Piotr Zdanowicz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter