Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 04/2003

Outsiderka

Rozmowa z Hanną Smoktunowicz, przygotowującą nowy dziennik informacyjny w stacji TV 4.

Czy ma Pani nerwowy odruch, kiedy dziennikarze wypominają Pani, że rodzice współpracowali z "Trybuną Ludu"?
    
Żaden dziennikarz mnie nigdy o to nie pytał ani mi tego nie wypominał. Teraz mam nerwowy odruch, bo nie rozumiem, dlaczego akurat od tego zaczęła pani rozmowę ze mną. Dla ścisłości: moja mama nigdy w "Trybunie Ludu" nie była. Ojciec pracował też dla "Polityki", PAP-u, włoskiej "La Stampy" i szwedzkiego "Dagens Nyheter". Dla mnie jednak istotniejsze niż to, gdzie pracował, jest to, jak pracował. Nie pisał o plenach KC, tylko robił wywiady z takimi ludźmi, jak Alberto Moravia, Federico Fellini, Leonardo Sciascia, Oriana Fallaci. Zna 21 języków. 
Mam nerwowy odruch, kiedy myślę o "Trybunie Ludu". Dla nich nigdy nie był "ich", a dla pani jest tylko byłym dziennikarzem "Trybuny Ludu". Zapewniam, że jest kimś więcej.
    
Wywarło to wpływ na Pani karierę?
    
Na moją karierę wywarł wpływ mój ojciec. To, że zabierał mnie z sobą na wywiady, kiedy byłam mała. To, że spędzałam wakacje w domu Oriany Fallaci i że w naszym domu bywał Alberto Moravia.
    
Było Pani przez to łatwiej czy trudniej?
    
Przy kilku programach telewizyjnych współpracowałam z ludźmi dawnej opozycji, a także z tymi, których nazywano pampersami. Bardzo dobrze to wspominam. Lubiliśmy się. Właśnie z nimi robiłam najlepsze programy, bardzo dobrze się z nimi rozumiałam. Gorzej wspominam czasy, kiedy wyrzucono ich z TVP.

Monika Polewska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.