Wydanie: TV & WIDEO 2019
Nie taka znowu utopia
JESZCZE NIKOMU NA ŚWIECIE TO SIĘ NIE UDAŁO – PODKREŚLAJĄ INICJATORZY CROSSMEDIOWEGO MODELU BADAŃ ZASIĘGU, NAD KTÓRYM PRACUJE SIĘ W HOLANDII
JUŻ W 2010 ROKU HOLENDERSKI ZWIĄZEK DOMÓW MEDIOWYCH PMA ZLECIŁ ANALIZĘ MOŻLIWOŚCI STWORZENIA JEDNEGO BADANIA OBEJMUJĄCEGO OGLĄDANIE, SŁUCHANIE, CZYTANIE I INTERNETOWĄ KONSUMPCJĘ MEDIÓW.
Zleceniodawcy chyba raczej nie mieli złudzeń, że są jakieś szanse stworzenia takiego modelu w bliskiej przyszłości, bo nazwali inicjatywę „Media utopia”. Jak opisywał Peter Wiegman w portalu Mediaonderzoek.nl, chodziło bardziej o uświadomienie sobie, jakie w ogóle warunki musiałyby być spełnione, by takie idealne badanie mogło powstać.
Cztery lata później uznano, że można spróbować i PMA razem z niderlandzkim związkiem reklamodawców BVA rozpoczął pracę nad Future of Audience Measurement (FOAM) – konkretnym planem dojścia do crossmediowego badania. Niewiele z tego wyniknęło, badanie nie powstało.
Łukasz Koterba
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter