Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 06/2016

Klient nie nasz pan

Agencje brandingowe można stawiać za wzór największym agencjom reklamowym: nie dają się wodzić klientom za nos.

PZU pobiło rekord polskiego rynku reklamy, wysyłając w maju br. tzw. RFI (Request For Information) do aż 98 agencji reklamowych. Branża? Jak zwykle zbulwersowana i zaskoczona. Reakcje Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR? – RFI nie wymaga od agencji zaangażowania i pracy, nie jest to jeszcze odpowiedź na brief. Jest to nieefektywne z punktu widzenia zarządzania procesem przetargowym, ale nie narusza interesów agencji – tłumaczy Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.

Parę lat wcześniej: PZU chce zmienić identyfikację wizualną i logo, organizuje przetarg. Płatny! – Do przetargu, który zorganizowała ówcześnie obsługująca PZU agencja Leo Burnett, zaproszono ośmiu projektantów. Biorąc pod uwagę panujący już wówczas kryzys, zdecydowaliśmy się wziąć udział w przetargu, mimo że zaproszono do niego tak wielu projektantów – mówi Michał Łojewski, designer z agencji White Cat Studio, która wygrała konkurs.

Dlaczego ten sam klient tak różnie traktuje agencje brandingowe i reklamowe? Odpowiedź jest prosta: bo może!

– Ponieważ agencje brandingowe nie biorą udziału w darmowych przetargach, klient musi się liczyć z poniesieniem kosztów. Natomiast bez problemu znajdzie agencję reklamową, która przedstawi koncepty, nie otrzymując za to wynagrodzenia – tłumaczy Michał Łojewski.

Adam Burak, dyrektor marketingu PZU, odpowiadając na to samo pytanie, tłumaczy, że przetargi na wybór agencji reklamowych i brandingowych ubezpieczyciel realizuje zgodnie z przepisami wewnętrznymi i zasadami SAR. – Tym samym przyjęte założenia dla procesów zakupowych realizowanych w PZU bazują na najlepszych praktykach zakupowych na rynku w tym zakresie – zapewnia Burak.

Daria Różańska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.