Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 06/2016

Klient nie nasz pan

Agencje brandingowe można stawiać za wzór największym agencjom reklamowym: nie dają się wodzić klientom za nos.

PZU pobiło rekord polskiego rynku reklamy, wysyłając w maju br. tzw. RFI (Request For Information) do aż 98 agencji reklamowych. Branża? Jak zwykle zbulwersowana i zaskoczona. Reakcje Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR? – RFI nie wymaga od agencji zaangażowania i pracy, nie jest to jeszcze odpowiedź na brief. Jest to nieefektywne z punktu widzenia zarządzania procesem przetargowym, ale nie narusza interesów agencji – tłumaczy Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.

Parę lat wcześniej: PZU chce zmienić identyfikację wizualną i logo, organizuje przetarg. Płatny! – Do przetargu, który zorganizowała ówcześnie obsługująca PZU agencja Leo Burnett, zaproszono ośmiu projektantów. Biorąc pod uwagę panujący już wówczas kryzys, zdecydowaliśmy się wziąć udział w przetargu, mimo że zaproszono do niego tak wielu projektantów – mówi Michał Łojewski, designer z agencji White Cat Studio, która wygrała konkurs.

Dlaczego ten sam klient tak różnie traktuje agencje brandingowe i reklamowe? Odpowiedź jest prosta: bo może!

– Ponieważ agencje brandingowe nie biorą udziału w darmowych przetargach, klient musi się liczyć z poniesieniem kosztów. Natomiast bez problemu znajdzie agencję reklamową, która przedstawi koncepty, nie otrzymując za to wynagrodzenia – tłumaczy Michał Łojewski.

Adam Burak, dyrektor marketingu PZU, odpowiadając na to samo pytanie, tłumaczy, że przetargi na wybór agencji reklamowych i brandingowych ubezpieczyciel realizuje zgodnie z przepisami wewnętrznymi i zasadami SAR. – Tym samym przyjęte założenia dla procesów zakupowych realizowanych w PZU bazują na najlepszych praktykach zakupowych na rynku w tym zakresie – zapewnia Burak.

Daria Różańska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.