Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 06/2016

Klient nie nasz pan

Agencje brandingowe można stawiać za wzór największym agencjom reklamowym: nie dają się wodzić klientom za nos.

PZU pobiło rekord polskiego rynku reklamy, wysyłając w maju br. tzw. RFI (Request For Information) do aż 98 agencji reklamowych. Branża? Jak zwykle zbulwersowana i zaskoczona. Reakcje Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR? – RFI nie wymaga od agencji zaangażowania i pracy, nie jest to jeszcze odpowiedź na brief. Jest to nieefektywne z punktu widzenia zarządzania procesem przetargowym, ale nie narusza interesów agencji – tłumaczy Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.

Parę lat wcześniej: PZU chce zmienić identyfikację wizualną i logo, organizuje przetarg. Płatny! – Do przetargu, który zorganizowała ówcześnie obsługująca PZU agencja Leo Burnett, zaproszono ośmiu projektantów. Biorąc pod uwagę panujący już wówczas kryzys, zdecydowaliśmy się wziąć udział w przetargu, mimo że zaproszono do niego tak wielu projektantów – mówi Michał Łojewski, designer z agencji White Cat Studio, która wygrała konkurs.

Dlaczego ten sam klient tak różnie traktuje agencje brandingowe i reklamowe? Odpowiedź jest prosta: bo może!

– Ponieważ agencje brandingowe nie biorą udziału w darmowych przetargach, klient musi się liczyć z poniesieniem kosztów. Natomiast bez problemu znajdzie agencję reklamową, która przedstawi koncepty, nie otrzymując za to wynagrodzenia – tłumaczy Michał Łojewski.

Adam Burak, dyrektor marketingu PZU, odpowiadając na to samo pytanie, tłumaczy, że przetargi na wybór agencji reklamowych i brandingowych ubezpieczyciel realizuje zgodnie z przepisami wewnętrznymi i zasadami SAR. – Tym samym przyjęte założenia dla procesów zakupowych realizowanych w PZU bazują na najlepszych praktykach zakupowych na rynku w tym zakresie – zapewnia Burak.

Daria Różańska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.