Wydanie: PRESS 04/2015
Milioner fatamorgana
Co grozi mediom, które nie sprawdzają swoich rozmówców.
Prokuratura postawiła w lutym br. zarzuty Piotrowi K., wykreowanemu przez media na „20-letniego milionera”. Na to, że opowiastki młodzieńca są niewiarygodne, zwrócili uwagę internauci – dla dziennikarzy był bohaterem młodego pokolenia
Ta sprawa jest dobrą ilustracją problemów współczesnego dziennikarstwa w Polsce – stwierdza prof. Igor Borkowski, medioznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego. – Pogoni za nowymi bohaterami, ekscytowania się nimi, by na chwilę przyciągnąć uwagę odbiorców. To także problem bezkrytycznego korzystania z zapośredniczonych materiałów: sygnałów od odbiorców, treści wyczytanych w sieci, na portalach społecznościowych.
Marian Maciejewski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter