Wydanie: PRESS 01-02/2015
Pokaż to, nie gadaj
Oto lista prostych narzędzi, których używanie rozwinie warsztat współczesnego dziennikarza, redaktora i blogera
Dobrze, będziemy mieć tekst i zdjęcia, dział foto zmontuje krótki film. Ale co jeszcze możemy zrobić? Jak chcemy opowiedzieć tę historię, aby użytkownik (choć ciągle wolimy słowo czytelnik) poczuł, że traktujemy go wyjątkowo, dbamy o niego. Jak pokazać mu temat, aby szybko i jak najszerzej poznał kontekst sprawy, którą chcemy opisać? Jeszcze rok temu na te pytania trudno byłoby nam odpowiedzieć. Dziś odpowiedzi padają podczas kolegiów redakcyjnych serwisu www.slaskplus.pl, tworzonego przez zespół „Dziennika Zachodniego”.
Wiemy już, że możliwości jest wiele, a efekty naszej pracy ograniczają tylko czas i wyobraźnia. Zróbmy linię czasu 3D, pokażmy to, używając Storymap. Nie, Gigapixel byłby lepszy. A może Photosynth, do tego wystarczy przecież 200 zdjęć. Dobrze, niech to będzie reportaż interaktywny. To kto napisze scenariusz?
Jasne, pewnie trochę zwariowaliśmy. Tak jak w innych redakcjach mamy mało czasu. Tak jak wszędzie nasi dziennikarze piszą równocześnie do papieru i serwisów internetowych. Ale jak tu nie zwariować, kiedy mamy dziś do dyspozycji taki ogrom łatwych, darmowych lub bardzo tanich narzędzi online, przy użyciu których można w nowy wyjątkowy sposób ubarwić opowiadane czytelnikom historie. Fascynujące jest również to, że sieć praktycznie codziennie dostarcza nowe ciekawe rozwiązania.
Karol Gruszka, Marcin Kasprzyk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter