Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05/2014

To już koniec

Tradycyjne myślenie o reklamie nie ma przyszłości – mówi Tomasz Bagiński w rozmowie z Darią Różańską

Zrobił Pan ponad 100 reklam. Ich widz oczekuje, że reklama będzie prosta, jasna i pokaże produkt. Reklama pasty do zębów ma pokazać, że po jej użyciu zęby są białe,  proszku do prania, że skarpety są czyste.
Reklama to jest sytuacja, w której reżyser musi schować do szuflady swoje artystyczne ambicje i po prostu sprawnie i skutecznie wykonać zadanie. W Europie reżyseria traktowana jest jako zawód dla bożych pomazańców i artystów. Ale to także techniczny fach. Trzeba dostarczyć montażyście, producentowi, agencji dobrej jakości ujęcia, z których będą zadowoleni. Mnie się poszczęściło, bo miałem okazję powygrywać trochę konkursów w młodości i robię raz, dwa razy do roku bardziej artystyczne projekty, które pozwalają mi mój głód twórczy zaspokoić. Więc nie mam kaca moralnego, że robię też reklamy.

Czy selekcjonuje Pan te zlecenia?
Teraz tak. Kiedyś powiedziałem sobie, że po przekroczeniu 100 reklam zrobionych jako reżyser zacznę je selekcjonować. A i tak mam dużo roboty. Z reguły projekty, które mniej mnie interesują, muszą być trochę atrakcyjniejsze finansowo – to naturalne.

A co, jeśli z pozoru dobrze zapowiadający się projekt reklamowy zaczyna zmierzać w złym kierunku? Rezygnuje Pan?
Nigdy mi się to nie zdarzyło. Wydaje mi się, że dość łatwo wyczuć to na początku współpracy, kiedy na stole nie ma kontraktów, żelaznych zobowiązań. Już wtedy można się zorientować, na czym będzie polegała ta zabawa.

Daria Różańska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.