Wydanie: PRESS 05/2014
Zabawiani pilotem i myszką
Elektroniczne media dla dzieci potrafią skutecznie zachęcić najmłodszych, by spędzali z nimi czas
Wpołowie lutego br. zaczęła się batalia o oczy i serca dzieci. Naprzeciwko SpongeBoba Kanciastoportego, Boba Budowniczego i Violetty stanęli Bolek i Lolek, Reksio i pszczółka Maja. I wygrali: nowy kanał dla dzieci przygotowany przez publicznego nadawcę, TVP ABC, już w pierwszych tygodniach nadawania zdobył 0,87 proc. udziału w widowni, przeganiając obecne na tym rynku od lat stacje Nickelodeon i MiniMini+ (obie miały po 0,7 proc.).
Debiut nowego kanału jest pierwszą od lat istotną zmianą na rynku elektronicznych mediów dla dzieci. Co nie znaczy, że dotychczasowi gracze na tym rynku trwali w bezruchu. Muszą wszak nadążać za dziecięcymi oczekiwaniami, modami i za zmianami w konsumpcji mediów przez najmłodszych odbiorców.
Dorota Przybysz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter