Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2014

W środku życia

Marian Salzman potrafi przewidzieć marketingową przyszłość. Jej zdaniem permanentna zmiana jest przyszłością reklamy i PR

Pewnie z dziesięć lat temu wysłuchałam w Pradze Twojego wykładu na temat przyszłości komunikacji. Komórki pozwalały wtedy tylko na wysyłanie SMS-ów, a Ty mówiłaś o tym, że w przyszłości telefon pomieści wszystkie, nawet trudne do wyobrażenia funkcje.
 W jednej ze swoich pierwszych publikacji, jeszcze w latach 80., napisałam, że Afroamerykanie będą niedługo szczęśliwsi niż biali mieszkańcy Ameryki. Teraz potwierdzają to wszelkie badania socjologiczne. W 1994 roku odkryłam dla siebie Internet. Wtedy nikt jeszcze nie był naprawdę online, mało kto widział potencjał, który się w tym krył. Zaczęłam przewidywać, że Internet kiedyś zdominuje nasze życie i prywatnie, i zawodowo, i wkrótce „The Wall Street Journal” nazwał mnie internetowym guru. To było zabawne.

Wiele osób stara się przewidzieć przyszłe zachowania konsumentów, na badania wydawane są fortuny – lecz niewielu ma ten dar. Na czym polega sztuka trendspottingu? 
Nie lubię być nazywana trendspotterką, bo większość z nich to dziwacy. Ja jestem na drugim biegunie – jestem zwyczajna, mocno stąpam po ziemi. Pracuję w normalnym, codziennym trybie, muszę dostarczyć odpowiedzi na zadane mi pytania. Pracuję z prawdziwymi klientami, często globalnymi. Żyję tak jak każdy przeciętny człowiek i taka jestem – zwyczajna do bólu.

Trzeba być osobą mocno chodzącą po ziemi, żeby zobaczyć rzeczy nieoczywiste i zrozumieć ich konsekwencje?
Właśnie, ja chodzę do pracy, robię zakupy, płacę podatki – robię to, co wszyscy inni. I dlatego wiem, co by mi się przydało, a czego raczej bym nie chciała. Nigdy, nawet jednego dnia mojego życia nie przeżyłam za pieniądze, które zarobiłam jako trendspotter. To inni ludzie tak mnie nazywają.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.