Wydanie: PRESS 01-02/2014
#SposobNaTresc
Hashtagi, wymyślone jako sposób na porządkowanie internetowych treści, coraz częściej służą do promocji i budowania zasięgu
Kiedy 31 grudnia 2012 roku liczący sobie wówczas 79 lat amerykański tygodnik „Newsweek” żegnał się z drukiem (jak się okazało, przedwcześnie), na jego okładce znalazł się zwrot #LastPrintIssue (ostatnie papierowe wydanie). W ten sposób redakcja zareagowała na rewolucyjną zmianę w mediach, w których coraz ważniejsze są zwięzłość i szybkość przekazu: ich symbolem jest znak „#”, czyli hashtag (czyt. hasztag).
Hashtag pojawił się pięć lat wcześniej na Twitterze. Pracownik Google Chris Messina w krótkiej publicznej wiadomości (tweecie) zaproponował innym użytkownikom, by używając hashtagów, grupować toczące się w serwisie dyskusje. Znak szybko stał się narzędziem ułatwiającym śledzenie na bieżąco i komentowanie aktualnych wydarzeń. Podczas wydarzeń w Iranie w 2009 roku według danych serwisu Twitter w kulminacyjnych momentach pojawiało się ponad 221,7 tys. tweetów na godzinę zawierających hashtag #IranElection.
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter