Wydanie: PRESS 11/2003
Szansa kontaktu
Targi spełniają wszystkie funkcje marketingu mix.
Największe targi komputerowe na świecie CeBIT od dwóch lat notują znaczny spadek liczby wystawców i zwiedzających. W 2003 roku na hanowerską imprezę przyjechało 6,6 tys. wystawców, co jest porównywalne z wynikiem z 1996 roku (6,5 tys.). Liczba zwiedzających - 556 tys. - jest zbliżona do tej sprzed 13 lat! Czy dowodzi to kryzysu w przemyśle targowym?
Według przedstawicieli targów - nie. - Zmniejszenie liczby wystawców czy zwiedzających jest wynikiem światowej recesji, a nie wyczerpania się formuły targów. Targi są bowiem barometrem kondycji światowej gospodarki - mówi Ewa Samkowska, przedstawiciel w Polsce targów hanowerskich. Potwierdza to Bogusław Zalewski, prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich, podkreślając, że np. we Włoszech, Hiszpanii, USA czy Chinach organizatorzy targów nie mówią o kryzysie, a w Chicago, Las Vegas, Hongkongu i Kijowie powstają właśnie nowe tereny targowe.
Monika Polewska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter