Wydanie: PRESS 05/2013
Wymyślone w metrze
Jak pokazują coraz liczniejsze przykłady aplikacji i serwisów, internauci są już gotowi na długie, pogłębione teksty w sieci
Dean Starkman z „Columbia Journalism Review” na początku tego roku przyjrzał się długim, pogłębionym tekstom w amerykańskiej prasie drukowanej. Z jego wyliczeń wynika, że tych tzw. longform (lub longreads) drukuje się coraz mniej. Choć w przypadku „The Washington Post” Starkman wyliczył niewielki wzrost, to ich liczba w „The Wall Street Journal” zmalała w ciągu ostatniej dekady o 70 proc., a w „Los Angeles Times” – aż o 90 proc.
Długie formy to teksty wymagające od czytelnika czasu i skupienia. Zazwyczaj są reportażami, esejami lub opowiadaniami non-fiction, dłuższymi niż 5 tys. słów. W prasie drukowanej jest na nie już coraz mniej miejsca, dlatego zaskakuje to, że długie formy dziennikarskie zaczynają doceniać redakcje internetowe.
Beata Biel
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter