Wydanie: PRESS 05/2013
Z klasą i kasą
Portal Trojmiasto.pl to ewenement na skalę krajową. Nie ma lokalnego wydawcy, który nie zazdrościłby mu sukcesu
Internauta, wpisując w wyszukiwarkę hasło „Trójmiasto”, otrzyma dziś jako pierwszy wynik stronę www.trojmiasto.pl. – Wysoka pozycja portalu w wyszukiwarce jest zasługą długiej obecności w sieci i umiejętnego tagowania stron. Pozycjonowanie stosujemy w delikatnym stopniu – twierdzi Michał Kaczorowski, obecnie prezes zarządu i redaktor naczelny Trojmiasto.pl.
Największą oglądalność generuje strona główna, po niej najwięcej wyświetleń ma dział Wiadomości, a w nim Fakty i opinie, następnie ogłoszenia i katalog firm, później forum i serwisy tematyczne. Jednak jako pierwsze powstały działy Rozrywka i Kino, później – do dziś niezmiennie popularny dział – Komunikacja. Pomysły na nowe sekcje tematyczne podsuwali sami internauci. Dzięki nawiązaniu współpracy z pasjonatami różnych dziedzin powstały więc działy takie jak Rowery czy Moto w sekcji Pasje i emocje. Portal bardzo dba o interakcję z czytelnikiem – w dziale Kontakt można informować dziennikarza dyżurnego o wydarzeniach z ostatniej chwili albo zgłosić sprawę do interwencji. Jest też dział Co Cię gryzie?, w którym internauci opisują mniej pilne problemy – o tym, że nie na darmo, świadczą aktualizacje i opisy pozytywnie rozwiązanych spraw.
– Mocne strony tego portalu to użyteczne informacje, takie jak rozkład jazdy komunikacji miejskiej, katalog firm czy ogłoszenia drobne – przyznaje Mirosław Kowalski z Piano Media. – Z pewnością mają też jeden z najbogatszych zestawów podpowiedzi, jak spędzić wolny czas w Trójmieście, dzięki czemu portal ma sporo ruchu z całego kraju. Świadczy to o dobrze wykorzystanej możliwości przedstawienia atrakcji regionu – dodaje Kowalski.
Anna Małuch, „Gazeta Tczewska”
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter