Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 12/2012

Top 5 teamów kreatywnych

Branża ocenia, kto stoi za najlepszymi kreacjami ostatnich lat

Który z teamów kreatywnych jest najwyżej ceniony w branży reklamowej? Chcąc uzyskać odpowiedź na to pytanie, zaprosiliśmy do udziału w stworzeniu takiego rankingu 16 uznanych dyrektorów kreatywnych polskich agencji. Przy czym ocenę teamów prowadziliśmy według zasady „Po owocach ich poznacie”. Każdego jurora poprosiliśmy więc o wskazanie maksymalnie pięciu kampanii (konceptów kreatywnych) z lat 2010–2012, które jego zdaniem były najlepsze i szczególnie zapadły w pamięć. Przy czym żaden z dyrektorów nie mógł zgłosić kreacji przygotowanych przez własną agencję. W ten sposób uzyskaliśmy wyjściową pulę 58 kampanii autorstwa kilkudziesięciu teamów – do drugiego etapu zakwalifikowaliśmy kilkanaście kreacji: te, które wskazało co najmniej trzech dyrektorów kreatywnych. Następnie weryfikowaliśmy uznanie jakości tych kreacji, sprawdzając, ile otrzymały nagród i wyróżnień w największych polskich i zagranicznych konkursach reklamowych w latach 2010–2012. W wyniku tego wyłoniliśmy pięć teamów, które z jednej strony zdobyły najwięcej wskazań od dyrektorów kreatywnych (to decydowało o kolejności w rankingu), z drugiej – otrzymały najwięcej branżowych nagród (kryterium uzupełniające, potwierdzające wskazania). Trzeba zaznaczyć, że uznanie czterech dyrektorów kreatywnych zdobyli autorzy ostatniej kampanii przygotowanej dla Fundacji Synapsis – „Autyzm wprowadza w błąd” – Weronika Majchrzak z PZL i reżyser Tomasz Goldbaum-Wlaziński – i była ona też kilkakrotnie nagradzana. Ponieważ jednak nie jest to stały team (współpraca dotyczyła wyłącznie tej kampanii), nie uwzględniliśmy go w końcowym zestawieniu. 

Ranking budowaliśmy na podstawie kreacji z ostatnich trzech lat, nie ma więc w nim słynnych teamów kreatywnych, których pomysły przeszły już do historii polskiej reklamy. Mamy nadzieję, że docenione tu przez 16 jurorów kampanie nie są jednorazowym objawieniem talentu teamów z naszego Top 5 – i to te zespoły będą historię polskiej reklamy pisały nadal.

Daria Różańska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.