Wydanie: PRESS 12/2012
Siedem trendów głównych
W tym roku obserwowaliśmy wiele eksperymentów – zarówno na łamach dzienników, jak też w ich redakcjach
To posunięcie zaskoczyło branżę: w kwietniu br. „Gazeta Wyborcza” zrezygnowała z dostarczania wielu bieżących informacji i zaczęła publikować w wydaniu drukowanym głównie analizy, publicystykę, reportaże. W dni powszednie dziennik przypomina więc bardziej wydanie weekendowe niż newsowe.
Ponadto w wyniku zmiany krótkie newsy skumulowano na drugiej stronie „GW” w postaci przeglądu informacji, usuwając stamtąd felietony. Po pół roku tego eksperymentu z dwójką w październiku redakcja uznała jednak, że miejsce newsa jest w Internecie i na kolumnę wróciły felietony i komentarze. – Zorientowaliśmy się, że ta formuła nie stała się naszą cudowną bronią – tłumaczy Wojciech Fusek, wydawca internetowych serwisów sportowych w „GW”.
Cudownej broni szukają dziś wszyscy wydawcy prasy codziennej, próbując wyczuć, co zatrzyma czytelnika przy ich tytule. Dlatego w tym roku obserwowaliśmy wiele eksperymentów na łamach dzienników. Te najczęstsze pozwalają wyodrębnić podstawowe trendy zmian zachodzących zarówno na drukowanych stronach, jak i w redakcjach je przygotowujących.
Jan Fusiecki, Adrian Todorczuk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter