Wydanie: PRESS 12/2012
10 przykazań, jak wygrać 10 sekund
Politykom i piarowcom pod rozwagę: jakich błędów unikać, udzielając wypowiedzi do kamery
Czasy, gdy wypowiedź bohatera w programie informacyjnym mogła trwać nawet pół minuty, to już historia. Dziś jeśli chcesz, by twoja wypowiedź do kamery znalazła się w materiale, który trafi na wizję – do serwisu informacyjnego jako tzw. setka – powinieneś się zmieścić w 10 sekundach. Nawet jeśli dziennikarz nagrywa rozmówcę 5–10 minut, większość tego materiału trafia do kosza. W relacji reporterskiej, która trwa ok. dwóch i pół minuty, umieszczanie setek dłuższych niż 10 sekund nie zdarza się już często. Dlatego jeśli umówiłeś siebie lub swojego szefa na rozmowę z reporterem telewizyjnym, warto wiedzieć, jak wygrać owe cenne 10 sekund.
Opracował Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter