Wydanie: PRESS 11/2012
Kultura daje zarobić
Jako mecenas kultury firma zyskuje wizerunek odpowiedzialnej społecznie. To przekłada się na zaufanie, lojalność i sympatię klientów
Prestiż, rozgłos, możliwość dotarcia do określonej grupy docelowej i budowanie wizerunku w oczach klientów, własnych pracowników i społeczności lokalnej – to główne powody, dla których firmy mimo kryzysu, oszczędności i cięć wydatków na promocję nadal wspierają kulturę. Według Kazimierza Monkiewicza, zastępcy dyrektora Narodowego Centrum Kultury, biznes może wzmacniać swój wizerunek przez kulturę. – Udział w prestiżowych projektach razem z silnymi instytucjami kultury daje sponsorowi możliwość dotarcia do szerokiego, międzynarodowego grona wymagających odbiorców – uważa. Jego zdaniem sponsoring kultury jest nowatorską i atrakcyjną formą komunikowania marki, która może się następnie przekładać na kreatywne koncepcje promocyjne i produktowe. Kamila Kujawska-Krakowiak, prezes zarządu fundacji Commitment to Europe Arts & Business, sądzi podobnie. – Zostając sponsorem, firma zyskuje wizerunek podmiotu odpowiedzialnego społecznie, troszczącego się o dziedzictwo narodowe, rozwój kultury, kreatywność młodych pokoleń. To przekłada się na zaufanie, lojalność i sympatię zarówno klientów, jak i pracowników – tłumaczy.
Magdalena Rydzik
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter