Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11/2012

Na temat jakości

Portal NaTemat.pl miał łączyć Internet z jakościowym dziennikarstwem. Nie połączył

Godzina 9.30, w redakcji serwisu NaTemat.pl dzień rozpoczyna się od kolegium. Dziennikarze i redaktorzy, jak we wszystkich profesjonalnych newsroomach, zgłaszają tematy i wraz z naczelnym Tomaszem Machałą ustalają, jak je ująć. Pisać muszą wszyscy, i to jak najwięcej. Nawet szefowie działów są zobligowani codziennie oddać po dwa większe dziennikarskie teksty, na 6–8 tys. znaków, najlepiej z wypowiedziami rozmówców. 

Tak jest w każdy dzień powszedni od 22 lutego br., gdy serwis zaczął działać. W redakcji pracują teraz 24 osoby. – I wszyscy są zadowoleni. Machale udało się zmotywować ludzi i przekonać zespół na zasadzie: jest świetnie, dlatego płacimy wam marnie. Ludzie to kupili, bo wierzą, że jak się jeszcze trochę postarają, wkrótce pieniądze będą większe – opowiada osoba dobrze znająca redakcję NaTemat.pl.

Sam Tomasz Machała na początku października odtrąbił już sukces. „Duże liczby same w sobie robią duże wrażenie. Nie chcę dokładać do nich wielkich słów. Wystarczy więc informacja, że po siedmiu miesiącach serwis NaTemat przebił we wrześniu granicę 1 miliona unikalnych użytkowników” – napisał w swoim blogu w serwisie.

Magia liczb

Ten milion naczelny NaTemat.pl wziął z Google Analytics, które to narzędzie podaje liczbę tzw. unikalnych użytkowników. Tak naprawdę Google Analytics liczy internautów na podstawie cookies, czyli niewielkich plików instalujących się w komputerach użytkowników, gdy odwiedzają daną stronę. Internauci często usuwają cookies. Gdy ponownie wchodzą na tę samą stronę WWW, są liczeni jako kolejny unikalny użytkownik. Podobnie, gdy wejdą na tę stronę przez inną przeglądarkę niż poprzednio, albo przez tablet czy smartfona, za każdym razem liczeni są osobno. Dlatego w polskim Internecie za miarodajne uznaje się badanie Megapanel PBI/Gemius, które podaje liczbę tzw. realnych użytkowników. Po odwiedzeniu danej strony powtórnie internauta nie jest liczony jako nowy użytkownik, nawet gdy wykasuje cookies lub zmieni przeglądarkę. 

Dlatego według Megapanelu wyniki NaTemat.pl są gorsze. Widać z nich, że najlepszym miesiącem dla portalu był czerwiec, gdy serwis zanotował 607 432 realnych użytkowników i zasięg wśród internautów na poziomie 3,11 proc. W sierpniu liczba użytkowników stopniała do 447 856, a zasięg do 2,3 proc.

Mariusz Kowalczyk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.