Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11/2012

Internet go zabił

Po 1 stycznia, gdy „Newsweek” przestanie wychodzić w druku, amerykański rynek prasowy nie będzie już taki sam

Zaprojektowany przez Franka Gegry’ego nowoczesny budynek IAC/InteractiveCorp w Nowym Jorku, który od roku gości redakcję tygodnika „Newsweek”, przypomina wielki biały żaglowiec. 18 października przeszedł tamtędy prawdziwy sztorm. – Jak zwykle o tym, co się u nas dzieje, dowiedzieliśmy się najpierw z „The New York Times” i innych gazet. Dopiero kilka godzin później przyszedł do wszystkich e-mail od Tiny Brown, redaktor naczelnej tygodnika – opowiada jeden z pracowników wydawnictwa The Newsweek/Daily Beast Company LLC, zastrzegając  anonimowość. „Ostatnim drukowanym wydaniem magazynu w Stanach Zjednoczonych będzie numer z 31 grudnia” – poinformowała Tina Brown. 

Nie tylko dla świata mediów wiadomość o zakończeniu druku „Newsweeka” była szokiem, choć niektórych pewnie nie zaskoczyła. Wydawany od 79 lat tygodnik jest medialną legendą, a jego rywalizacja z magazynem „Time” pozostanie na zawsze w historii amerykańskiego dziennikarstwa. Jednak czasy świetności się skończyły. – 30 lat temu wieszczono „Newsweekowi” i „Time”, że zabije je telewizja. Okazało się, że zabójcą jest Internet – stwierdza Andrew Nagorski, wieloletni korespondent „Newsweeka” w Berlinie i Moskwie. Jeszcze dziesięć lat temu magazyn sprzedawał się w ponad 3 mln egz. Dziś, w momencie zamykania drukowanego wydania, sprzedaż spadła o połowę. „Newsweek” rok po roku przynosi straty – w br. szacowane są na ok. 40 mln dol.

Autor tego tekstu był w latach 2009–2012 korespondentem i szefem biura „Newsweek Polska” w amerykańskiej centrali „Newsweeka”

Tomasz Deptuła

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.