Wydanie: PRESS 06/2012
Odpowiedzialność popłaca
Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że ich marka powinna być postrzegana jako odpowiedzialna i warto w to inwestować
Dzięki dwóm świątecznym dniom początek maja był czasem kilkudniowego wypoczynku. Jednak dla wielu długi weekend skończył się tragicznie: w wypadkach drogowych zginęło 65 osób, a 1218 zostało rannych. Policjanci zatrzymali ponad 5 tys. nietrzeźwych kierowców – ta liczba pokazuje, że bilans na drogach mógł być jeszcze gorszy.
Jeździe samochodem po pijanemu od lat starają się zapobiegać producenci wódki, wina i piwa. Prowadzą projekty mające budować postawę odpowiedzialnego picia alkoholu. To jedna z wielu aktywności, którymi firmy starają się zmieniać nasze postawy, a także edukować i namawiać do działania na rzecz innych.
Nie liczą na szybki rezultat – zwiększenie sprzedaży swoich produktów czy usług lub wzmocnienie wizerunku. Choć nie ukrywają, że taki cel również im przyświeca. – Budowanie relacji z interesariuszami (pracownikami, partnerami biznesowymi, społecznościami lokalnymi, klientami – przyp. red.) i prowadzenie programów edukacyjnych wzmacnia wizerunek i konkurencyjność firmy, pod warunkiem że jest umocowane w jej strategii i adekwatne do podejmowanych działań – mówi Joanna Maderska, menedżer ds. CSR Enei SA. – Komunikowanie, że marka robi coś wartościowego dla innych, zaczyna wpływać na decyzje zakupowe, bo te w większości podejmują kobiety, które są na tego typu informacje bardziej wrażliwe od mężczyzn – dodaje Katarzyna Pawlikowska, współwłaścicielka agencji Garden of Words.
Agnieszka Olbrot
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter