Temat: reklama

Dział: RAPORTY

Dodano: Sierpień 11, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

61 proc. konsumentów kupuje produkty na podstawie rekomendacji influencerów

74 proc. konsumentów uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać (fot. materiały prasowe)

61 proc. badanych przyznało, że zakupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych – wynika z najnowszej odsłony badania "EY Future Consumer Index".

74 proc. konsumentów uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać. Zarazem konsumenci bardziej ufają mikroinfluencerom i niszowym ekspertom, zamiast rozpoznawalnym celebrytom.

Kupowanie na podstawie rekomendacji influencerów

Tylko co czwarta osoba (25 proc.) obserwuje danego twórcę dlatego, że jest sławny. Znacznie bardziej liczy się to, czy jego treści są wartościowe (49 proc.) lub zabawne (43 proc. ogółem, a 46 proc. u młodszych generacji).

Czytaj też: Marketing wspierający LGBT, prawa kobiet i równość płci wciąż w Polsce kontrowersyjny

Jedynie co piąta osoba (21 proc.) kliknęła w reklamę w mediach społecznościowych, która została przygotowana przez daną markę.

Prawie trzy piąte respondentów (57 proc.) poszukuje porad w społecznościach internetowych podczas podejmowania decyzji o zakupie, a 61 proc. przyznało, że kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji influencera.

W badaniu EY, które zostało przeprowadzone od 29 marca do 10 kwietnia 2024 roku, wzięło udział ponad 23 tysiące konsumentów z 30 krajów.

Czytaj też: W reklamach jest coraz więcej osób w wieku 50+. Ale wciąż są przedstawiane stereotypowo

(KAP, 11.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.