61 proc. konsumentów kupuje produkty na podstawie rekomendacji influencerów
74 proc. konsumentów uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać (fot. materiały prasowe)
61 proc. badanych przyznało, że zakupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych – wynika z najnowszej odsłony badania "EY Future Consumer Index".
74 proc. konsumentów uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać. Zarazem konsumenci bardziej ufają mikroinfluencerom i niszowym ekspertom, zamiast rozpoznawalnym celebrytom.
Kupowanie na podstawie rekomendacji influencerów
Tylko co czwarta osoba (25 proc.) obserwuje danego twórcę dlatego, że jest sławny. Znacznie bardziej liczy się to, czy jego treści są wartościowe (49 proc.) lub zabawne (43 proc. ogółem, a 46 proc. u młodszych generacji).
Czytaj też: Marketing wspierający LGBT, prawa kobiet i równość płci wciąż w Polsce kontrowersyjny
Jedynie co piąta osoba (21 proc.) kliknęła w reklamę w mediach społecznościowych, która została przygotowana przez daną markę.
Prawie trzy piąte respondentów (57 proc.) poszukuje porad w społecznościach internetowych podczas podejmowania decyzji o zakupie, a 61 proc. przyznało, że kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji influencera.
W badaniu EY, które zostało przeprowadzone od 29 marca do 10 kwietnia 2024 roku, wzięło udział ponad 23 tysiące konsumentów z 30 krajów.
Czytaj też: W reklamach jest coraz więcej osób w wieku 50+. Ale wciąż są przedstawiane stereotypowo
(KAP, 11.08.2024)