CDA wycofa się z rynku NewConnect  |  Burda Media Polska likwiduje stanowisko  |  Wirtualna Polska dostała zgodę UOKiK  |  Krajowy Instytut Mediów zakończył badania  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Finanse SFP  |  Poranne pasmo kanału Biznes24  |  TVP 3 Poznań z mikroreportażami  |  Podcast Radia Zet  |  Nowa odsłona serwisu Polskieradio.pl  |  PAP prowadzi ankietę  |  Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała AI  |  Answear.com rozpoczyna kampanię  |  Aleph Group  |  Lech zachęca  |  Jet Line oraz In-Pulse dołączają  |  Dyrektor generalny wydawcy "Daily Mirror"  |  Apple ukarane we Francji 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

CDA wycofa się z rynku NewConnect  |  Burda Media Polska likwiduje stanowisko  |  Wirtualna Polska dostała zgodę UOKiK  |  Krajowy Instytut Mediów zakończył badania  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Finanse SFP  |  Poranne pasmo kanału Biznes24  |  TVP 3 Poznań z mikroreportażami  |  Podcast Radia Zet  |  Nowa odsłona serwisu Polskieradio.pl  |  PAP prowadzi ankietę  |  Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała AI  |  Answear.com rozpoczyna kampanię  |  Aleph Group  |  Lech zachęca  |  Jet Line oraz In-Pulse dołączają  |  Dyrektor generalny wydawcy "Daily Mirror"  |  Apple ukarane we Francji 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

CDA wycofa się z rynku NewConnect  |  Burda Media Polska likwiduje stanowisko  |  Wirtualna Polska dostała zgodę UOKiK  |  Krajowy Instytut Mediów zakończył badania  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Finanse SFP  |  Poranne pasmo kanału Biznes24  |  TVP 3 Poznań z mikroreportażami  |  Podcast Radia Zet  |  Nowa odsłona serwisu Polskieradio.pl  |  PAP prowadzi ankietę  |  Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała AI  |  Answear.com rozpoczyna kampanię  |  Aleph Group  |  Lech zachęca  |  Jet Line oraz In-Pulse dołączają  |  Dyrektor generalny wydawcy "Daily Mirror"  |  Apple ukarane we Francji 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 29, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Koszty influencer marketingu w 2025 roku. Kluczowy element strategii marek

Dane SoBirds Agency wskazują na różnice w stawkach dla influencerów (fot. materiały prasowe)

Influencer marketing jeszcze kilka lat temu traktowany był jako eksperyment w budżetach marketingowych. Dziś jest kluczowym elementem strategii marek, a jego wartość globalnie rośnie z roku na rok. Najnowsze dane SoBirds Agency pokazują, że różnice w stawkach dla influencerów są znaczne i zależą zarówno od platformy, jak i branży influencera.

Na YouTube, gdzie dominują recenzje technologiczne, gaming i treści edukacyjne, średnia cena za 60-sekundową recenzję wynosi od ok. 13 tys. do nawet 35 tys. zł.

Instagram kluczowy dla marek z segmentu premium

Autorzy badania wskazują, że marki technologiczne od lat zdają sobie sprawę, że na tej platformie konsumenci szukają rzetelnych opinii przed zakupem droższych produktów, dlatego inwestują w długofalowe współprace.

Czytaj też: Outdoor 2025. Stabilny wzrost, dalsza cyfryzacja i rosnąca efektywność reklamy zewnętrznej

Instagram pozostaje kluczowym medium dla marek z segmentu premium. Moda, uroda, design i lifestyle to kategorie, które generują najwyższe stawki na tej platformie. Ceny postów i reelsów wahają się od 1 tys. zł do nawet 75 tys. zł w przypadku najpopularniejszych twórców.

Z badania wynika, że TikTok to z kolei najbardziej dynamicznie rosnąca platforma, której ogromny potencjał viralowy sprawia, że kampanie mają szansę na wielokrotne przebicie zasięgów. Współpraca z influencerami jest tu tańsza niż na Instagramie – ceny zaczynają się od 300 zł, a popularni twórcy mogą zarabiać do 6 tys. zł za pojedynczy post. Marki, które chcą dotrzeć do młodszej grupy odbiorców, coraz częściej decydują się na TikTok jako główny kanał promocji.

Technologia i gaming niezmiennie drogie

Nie tylko platforma, ale również tematyka tworzonych treści ma wpływ na wysokość stawek. Technologia i gaming to niezmiennie jedne z najdroższych kategorii. Twórcy specjalizujący się w testach sprzętu czy recenzjach gier na YouTube mogą liczyć na wynagrodzenia w przedziale 13-35 tys. zł za materiał.

Czytaj też: Firma Oracle faworytem do przejęcia amerykańskiego TikToka. Czas do kwietnia

Lifestyle i wnętrza to domena Instagrama. Tutaj influencerzy mogą zarabiać średnio od 3 tys. zł do 10 tys. zł za post, ale największe gwiazdy tej platformy znacznie więcej.

Podróże to kategoria, w której TikTok zaczyna zyskiwać przewagę. Można na tej platformie uzyskać podobny efekt viralowy, ale za znacznie mniejsze kwoty niż na Instagramie.

Zwierzęta to segment premium, który w Europie osiąga bardzo wysokie stawki. Pojedynczy post może kosztować od 6 tys. zł do nawet 30 tys. zł.

Czytaj też: Kampanie wyborcze na Facebooku. Najwięcej wydał do tej pory Rafał Trzaskowski

(AMS, 29.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.