Zwycięzcy jubileuszowej 10. edycji konkursu Papaya New Directors wybrani
Karol Kołodziński wygrał w dwóch kategoriach dzięki filmowi "Rozmowa ma moc" (screen: YouTube/MŁODE GŁOWY)
Znamy zwycięzców 10. edycji konkursu Papaya New Directors.
Tematy społecznie zaangażowane są ważne dla twórców nowego pokolenia – widać to wyraźnie w filmach, które powstały w konkursie – od zdrowia psychicznego, przez wyzwania generacji Z, współczesnych kobiet, po inkluzywność. Kilkunastoosobowe jury składające się z topowych marketerów marek i agencji wybrało najlepsze projekty tej edycji. Zwycięzcy odebrali nagrody podczas finału Papaya New Directors, który odbył się w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego.
Czytaj też: Grupa WPP straciła dystans do konkurentów. Słabszy kwartał
– Już od 10 lat wspieramy młodych twórców na początku ich kariery zawodowej. Jubileuszowa edycja konkursu obfitowała w filmy bardzo wysokiej jakości. Tym bardziej cieszy mnie, że zdecydowana większość projektów dotyczyła tematów ważnych społecznie, a kampanie, które tworzyliśmy, miały realny wpływ na naszą wspólną codzienność. Dziękuję marketerom za ich zaufanie i otwartość na wspólne wychodzenie poza ramy standardowej reklamy – mówi Kacper Sawicki, creative lead Papaya Films.
Przedstawiamy laureatów, którzy w tym roku stworzyli nagrodzone projekty.
Karol Kołodziński wygrał w dwóch kategoriach: The Storyteller za kreatywny storytelling oraz Idea For Good przeznaczonej dla projektów poruszających ważne tematy społeczne. Oba tytuły zdobył dzięki filmowi "Rozmowa ma moc" (projekt Młode Głowy – Sizeer x Fundacja Unaweza).
W kategorii Uncut Gem (nieoszlifowany diament) przeznaczonej dla filmów, które są szorstkie i surowe, jednocześnie wzbudzając fascynację i podziw, zwyciężyła Katarzyna Bielska. Nagrodę odebrała za projekt „Słyszymy Was” zrealizowany dla organizacji Fem Fund.
Czytaj też: Aida Bella nie jest już rzeczniczką prasową Totalizatora Sportowego
Craft Native to kategoria doceniająca prace, które wyróżniają się generalnym kunsztem lub wybranymi aspektami sztuki filmowej, np. reżyserią. Trafiła do Michała Sierakowskiego za projekt „Stereopsis” dla Betclic Studios. Krótkometrażowy film dokumentalny opowiada historię kariery sportowca Karola Bieleckiego.
W kategorii Beyond Film triumfowała Natasha Ivanova za projekt: "Zadbaj o to, co jest w środku – wewnętrzny spokój" dla Answear.com.
Kategoria The Brave została przyznana zespołowi marketingu ING Banku Śląskiego za projekt „Te końce świata. To nasze 5 minut" (film dokumentalny o braciach Kacperczykach).
Czytaj też: Konkurs AD WO/MAN 2023 już za nami. Zobaczcie zdjęcia z gali
(AMS, 29.04.2024)