Grupa WPP straciła dystans do konkurentów. Słabszy kwartał
Mark Read zapowiada powrót WPP do wzrostów w drugiej połowie roku (fot. Wpp.com)
Brytyjska grupa reklamowa WPP odnotowała spadek wzrostu organicznego (zmniejszenie przychodów i zysków) w pierwszym kwartale o 1,6 proc. Konkurentom WPP poszło lepiej.
Wpływ na to miała utrata głównego klienta z branży zdrowotnej - firmy Pfizer - i ograniczenie wydatków przez firmy technologiczne.
Jeden z największych na świecie holdingów reklamowych przewiduje powrót do wzrostów dopiero w drugiej połowie roku.
Dyrektor generalny Mark Read stwierdził, że kwartał był "zgodny z oczekiwaniami”. "Pozostajemy na dobrej drodze do powrotu do wzrostu, dzięki zachęcającym nowym planom biznesowym oraz sile naszej działalności w obszarze kreatywności i mediów” - powiedział.
Główni rywale w pierwszym kwartale roku odnotowali wzrosty. Publicis 5,3 proc., Omnicom 4 proc., a nawet Interpublic, który również boryka się z problemami, miał wzrost o 1,3 proc.
(MAC, 26.04.2024)