Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 27, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pokazać kobiety. Świetny projekt "Olimpijki" w ramach Papaya New Directors

Sawicki podkreśla, że w 11. edycji konkursu powstaną nie tylko filmy o tematyce zaangażowanej i sportowej. Oprócz serii "Olimpijki" w konkursie właśnie powstaje siedem innych produkcji reklamowych - więcej szczegółów na ten temat zostanie podanych w lipcu wraz z oficjalnym startem projektu (fot. materiały prasowe)

W ramach 11. edycji Papaya New Directors - w kontekście zbliżających się Igrzysk Olimpijskich - powstaje seria filmów dokumentalnych o polskich olimpijkach i paraolimpijkach startujących w Paryżu.

- Na co dzień przyglądamy się treściom o tematyce sportowej, realizując dokumenty dla platform w ramach Papaya Originals. Widzimy ogromną dysproporcję w ilości treści, które powstają o sportowczyniach. W top 50 najpopularniejszych dokumentów sportowych na IMDB zobaczymy ledwie trzy filmy o kobietach na 50 pozostałych o mężczyznach. Do tego po wpisaniu w Google hasła "polskie sportowczynie" zobaczymy na pierwszej stronie co najmniej kilka zestawień, w których uporządkowane są od "najpiękniejszych", "najseksowniejszych" lub "w bikini". Dlatego zdecydowaliśmy się zaprosić partnerów i twórców do tego, by obok standardowych projektów konkursowych w tym roku stworzyć serię, która wyciągnie je na pierwszy plan – tłumaczy Kacper Sawicki, creative lead Papaya Films.

W ramach projektu twórcy mają się zająć historiami polskich kajakarek, bokserek, lekkoatletek, pływaczek czy żeglarek. Będą one opowiedziane w serii dokumentalnej, w której każda z części będzie realizowana przez innego twórcę lub twórczynię. - Reakcja rynku okazała się bardzo pozytywna, co podwójnie cieszy, że mamy tak wielu marketerów chętnych do zaangażowania w tematy równościowe. Świadomi marketerzy zauważają też rosnący trend na treści sportowe i słusznie chcą się w niego wpisać – dodaje Sawicki.

Sawicki zaznacza, że w 11. edycji konkursu powstaną nie tylko filmy o tematyce zaangażowanej i sportowej. Oprócz serii "Olimpijki" w konkursie właśnie powstaje siedem innych produkcji reklamowych - więcej szczegółów na ten temat zostanie podanych w lipcu wraz z oficjalnym startem projektu.

Sawicki podkreśla spektrum zmian, jakie udało się zrealizować w poprzedniej edycji i które będą kontynuowane. - Podczas 10 edycji zobaczyliśmy, że jest dalej miejsce na eksperymenty. To najważniejsze. Przy czym muszą one być dopasowane do aktualnych wymogów emisji. Sam film nie wystarczy. Równie ważne będą "earned media" wynikające z tematu czy assety do promocji realizacji. Dziś partnerzy są częścią procesu. To oni - nie jury, jak w poprzednich latach - decydują o zwycięskim pomyśle, wspólnie debatujemy nad jego ekspozycją. W efekcie wszystkie filmy konkursowe trafiły do komunikacji partnerów. Są też nagradzane na festiwalach branżowych. Okazało się również, że dla twórców wejście w relacje z partnerem to bardzo rozwijający element projektu.

Finał 11. edycji konkursu przewidziany jest na wiosnę 2025 roku. Gala nie jest już miejscem premiery filmów, bo treści trafiają do emisji w miarę ich realizacji.

(AMS, 27.06.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.