Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 21, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Generacja Z i motywy światpoglądowe napędzają re-commerce. Raport Grupy OLX

Rynek re-commerce w 2022 roku osiągnął w 2022 roku wartość 174 mld dol (fot. materiały prasowe)

Według raportu przygotowanego przez Grupę OLX "Re-commerce bez tajemnic" rozwój re-commerce napędzają młodzi ludzie, którzy uwielbiają kupować z "drugiej ręki".

Z raportu wynika, że 8 na 10 Polaków sprzedało kiedyś coś z drugiej ręki. W ostatnim czasie widoczny jest jeszcze bardziej znaczący wzrost popularności re-commerce. Jak mówi raport na podstawie deklaracji użytkowników OLX, aż 49 proc. z nich kupuje na platformie kilka razy w roku, 18 proc. badanych kilka razy w miesiącu, a 15 proc. raz w miesiącu.

Czytaj też: Już dzieci w wieku sześciu lat regularnie korzystają z urządzeń mobilnych. Raport Euvic Digital

Bardzo istotną grupą wpływającą na rosnące znaczenie re-commerce są najmłodsi konsumenci. Badacze podają, że wśród osób z generacji Z rzeczy "z drugiej ręki" kupuje 84 proc. użytkowników. Wśród tzw. pokolenia Y odsetek ten jest mniejszy, ale wciąż stanowi znaczącą większość – 64 proc. Natomiast 32 proc. użytkowników korzystających z serwisu za pośrednictwem aplikacji to przedstawiciele pokolenia Z. 

Głównymi powodami kupowania rzeczy używanych są rosnące ceny nowych produktów oraz motywacje światopoglądowe. Dla sprzedających natomiast jest to szansa na uzupełnienie domowego budżetu.

W handlu re-commerce wyodrębnia się kilka grup użytkowników. Te główne to konsumenci cierpliwi (dokładnie przeglądają ogłoszenia) i ostrożni porównujący (podchodzą do ofert z nieufnością). Największą grupę uczestników handlu z drugiej ręki stanowią kobiety – to prawie 3/4 wszystkich kupujących i sprzedawców.

Pełny raport znajdą Państwo pod tym linkiem

Czytaj też: Julia Wieniawa promuje usługę Ubera adresowaną do kobiet

(KAP, 21.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.