Generacja Z i motywy światpoglądowe napędzają re-commerce. Raport Grupy OLX
Rynek re-commerce w 2022 roku osiągnął w 2022 roku wartość 174 mld dol (fot. materiały prasowe)
Według raportu przygotowanego przez Grupę OLX "Re-commerce bez tajemnic" rozwój re-commerce napędzają młodzi ludzie, którzy uwielbiają kupować z "drugiej ręki".
Z raportu wynika, że 8 na 10 Polaków sprzedało kiedyś coś z drugiej ręki. W ostatnim czasie widoczny jest jeszcze bardziej znaczący wzrost popularności re-commerce. Jak mówi raport na podstawie deklaracji użytkowników OLX, aż 49 proc. z nich kupuje na platformie kilka razy w roku, 18 proc. badanych kilka razy w miesiącu, a 15 proc. raz w miesiącu.
Czytaj też: Już dzieci w wieku sześciu lat regularnie korzystają z urządzeń mobilnych. Raport Euvic Digital
Bardzo istotną grupą wpływającą na rosnące znaczenie re-commerce są najmłodsi konsumenci. Badacze podają, że wśród osób z generacji Z rzeczy "z drugiej ręki" kupuje 84 proc. użytkowników. Wśród tzw. pokolenia Y odsetek ten jest mniejszy, ale wciąż stanowi znaczącą większość – 64 proc. Natomiast 32 proc. użytkowników korzystających z serwisu za pośrednictwem aplikacji to przedstawiciele pokolenia Z.
Głównymi powodami kupowania rzeczy używanych są rosnące ceny nowych produktów oraz motywacje światopoglądowe. Dla sprzedających natomiast jest to szansa na uzupełnienie domowego budżetu.
W handlu re-commerce wyodrębnia się kilka grup użytkowników. Te główne to konsumenci cierpliwi (dokładnie przeglądają ogłoszenia) i ostrożni porównujący (podchodzą do ofert z nieufnością). Największą grupę uczestników handlu z drugiej ręki stanowią kobiety – to prawie 3/4 wszystkich kupujących i sprzedawców.
Pełny raport znajdą Państwo pod tym linkiem.
Czytaj też: Julia Wieniawa promuje usługę Ubera adresowaną do kobiet
(KAP, 21.10.2023)