Już dzieci w wieku sześciu lat regularnie korzystają z urządzeń mobilnych. Raport Euvic Digital
Pełne badanie znajduje się na stronie Mlodosmartni.euvicperformance.pl (fot. materiały prasowe)
Według raportu Euvic Digital "Młodosmartni, czyli alfabet młodych od Alfy do pokolenia Z", aż 54 proc. dzieci w wieku do 6 lat regularnie korzysta z urządzeń mobilnych. A wraz z ewolucją tej grupy docelowej marki i agencje muszą zmienić swoje drogi dotarcia do niej.
Na potrzeby badania przedstawiciele agencji Euvic Digital przeprowadzili wywiady z respondentami w wieku od 6 do 20 lat. Jakub Mazurkiewicz, COO w Euvic Digital, wyjaśnia, że jednym z głównych wniosków, jaki nasuwa się po badaniu, jest postępujący proces kurczenia się pokoleń. – Jednym z czynników, który może mieć na to wpływ i zaczyna decydować o tożsamości pokoleniowej, jest technologia – stwierdza.
Młodzi nie odwiedzają konkretnych stron
W oparciu o badania, przeprowadzone wywiady oraz rozmowy z ekspertami, agencja przygotowała szereg kluczowych "tropów" dobrze opisujących potrzeby i zainteresowania generacji Z.
Czytaj też: W kampanii PiS stawia na YouTube, Koalicja Obywatelska obecna nawet na Instagramie
Pierwszym tropem, jaki wskazują autorzy badania, jest wskazujący na to, że młode pokolenia mocno selekcjonują media i narzędzia ze względu na ich przeznaczenie. Bardzo istotny jest fakt, że młodzi nie mają w zwyczaju odwiedzania konkretnych stron, nie kojarzą nazw wydawców czy blogów. Z badania Euvic wynika, że dzieci w wieku do dziewięciu lat korzystają ze smartfonów, wydając polecenia głosem, co jest dla nich naturalnym i prostym sposobem wykorzystywania aplikacji.
Euvic zwraca też uwagę, że chłopcy wykorzystują laptopy przede wszystkim do gier. Natomiast młode dziewczyny twierdzą, że komputer wykorzystują do odrabiania zadań szkolnych albo oglądania treści na platformach streamingowych.
Tradycyjne reklamy są irytujące
Według danych narzędzia Animoto, służącego do tworzenia wideo ze zdjęć i podkładu muzycznego, materiały o długości średnio 26 sekund generują najwyższe zaangażowanie. Badania pokazują, że przedstawiciele pokolenia Zet w pełni koncentrują się na oglądanych treściach średnio przez 8 sekund – to o 4 sekundy krócej niż milenialsi.
Czytaj też: Snapchat+ ma już ponad 5 mln subskrypcji i wygrywa z konkurentami
Badanie Euvic potwierdza, że młodzi w reklamie oczekują kreatywności, a jako najbardziej interesującą formę promocji wskazują akcje specjalne z udziałem influencerów. Podkreślają, że reklamy w tradycyjnej formule odbierają jako irytujące.
W 78 proc. młodzi deklarują, że korzystają z internetu w czasie wolnym, aby kontaktować się ze znajomymi i rodziną. Dla 65 proc. głównym zajęciem jest słuchanie muzyki. Ponad połowa gra w gry online oraz ogląda seriale i filmy.
Pełne badanie znajduje się na stronie Euvicperformance.com.
Czytaj też: Google przeniesie słuchaczy z aplikacji Podcast do YouTube Music
(KAP, 30.09.2023)