Snapchat+ ma już ponad 5 mln subskrypcji i wygrywa z konkurentami
Snapchat ma już ok. 750 mln użytkowników, płatna wersja ledwie ułamek całości (fot. Thought Catalog/Unsplash.com)
Od czerwca br. oferta subskrypcji Snapchata dodała milion użytkowników, zwiększając łączną liczbę do ponad 5 mln płatnych członków.
Snapchat+ kosztuje 3,99 dol. miesięcznie, został uruchomiony w czerwcu 2022 roku. Po dwóch miesiącach usługa zgromadziła milion subskrybentów. W lutym 2023 firma naliczyła 2 mln, w kwietniu 3 mln. Rok od uruchomienia 4 mln użytkowników płaciły za "ekskluzywne, eksperymentalne i przedpremierowe funkcje".
Celem 10 mln abonentów
Płatni subskrybenci nadal stanowią jedynie ułamek całkowitej liczby 750 mln użytkowników platformy miesięcznie, ale ten szybki wzrost dobrze wróży firmie, która stara się zwiększyć inne niż reklamowe źródła przychodów. Snapchat+ generuje bezpośrednie przychody z aplikacji wynoszące blisko 20 mln dol. miesięcznie.
Czytaj też: Elon Musk chce uczynić z X platformę płatną dla wszystkich użytkowników
Zgodnie z tym, co powiedział w przeszłości dyrektor generalny Snap, Evan Spiegel, firma znajduje się w połowie drogi do swojego "średnioterminowego celu", jakim jest osiągnięcie 10 mln płacących abonentów.
"Od chwili premiery abonenci jako pierwsi wypróbowali ponad 20 nowych funkcji, w tym nasze najnowsze produkty oparte na sztucznej inteligencji, takie jak My AI i Dreams, zanim zostaną one szeroko udostępnione reszcie naszej społeczności" – napisała firma w oświadczeniu.
W porównaniu z innymi sieciami społecznościowymi oferta subskrypcji Snap wygrywa z konkurentami. Po miesiącach namawiania użytkowników i zmuszania reklamodawców do udziału w programie płatnej weryfikacji, oferta premium Elona Muska dla X ma w sumie zaledwie milion płacących członków. Meta nadal nie zgłosiła żadnej liczby subskrybentów swojego modelu Meta Verified na Instagramie i Facebooku.
Czytaj też: Twórca ChatGPT pozwany przez grupę pisarzy za naruszenie praw autorskich
(MAC, 25.09.2023)