7-Eleven planuje wejście do Polski. Będzie amerykański konkurent Żabki?
7-Eleven posiada ponad 83 tys. sklepów na całym świecie (fot. materiały prasowe)
Amerykańska sieć sklepów 7-Eleven poszukuje franczyzobiorców w kilkunastu krajach Europy, także w Polsce – donosi niemiecki portal Lebensmittle Zeitung.
Według dziennikarzy 7-Eleven miało wysłać zapytania do potencjalnych franczyzobiorców w Niemczech, Francji, Irlandii, Włoszech, Hiszpanii, Turcji, Wielkiej Brytanii oraz w Polsce. Firma ma rozmawiać z doświadczonymi przedsiębiorcami, którzy prowadzą już działalność handlową, gastronomiczną lub hotelarską.
Czytaj też: Nowa kampania reklamowa Blika wykorzystuje ChatGPT
W Polsce 7-Eleven walczyłoby w swojej branży z Żabką, która posiada obecnie 9310 sklepów w całej Polsce. 7-Eleven ma ich ponad 83 tys. w 19 krajach – w Europie działają na razie w Norwegii, Szwecji i Danii.
Żabka w 2022 roku wydała prawie 250 mln zł na działania promocyjne (o 35,9 proc. więcej, niż w 2021 roku). W zeszłym roku uruchomiła platformę komunikacyjną pod hasłem "Uwolnij swój czas", którą stworzyła agencja Ogilvy. Za działania w kanałach digital i social mediach dla sieci odpowiada agencja Cukier, za zakup mediów – Spark Foundry. Żabka współpracuje również z agencją 180 Heartbeats, która m.in. przygotowała aktywizację promującą aplikację Żappka.
Czytaj też: Google uruchomiło nowe narzędzie do weryfikacji stron. Walka z dezinformacją
(KAP, 08.04.2023)