Nowa kampania reklamowa Blika wykorzystuje ChatGPT
Blik współpracuje z agencjami Publicis Groupe od 2018 roku (fot. materiały prasowe)
W najnowszej kampanii polskiego systemu płatności Blik wykorzystano ChatGPT – generator tekstu bazujący na sztucznej inteligencji opracowany przez OpenAI. Program odpowiadał za stworzenie struktury SEM reklam elastycznych w Google Ads.
Za koncept i testy z wykorzystaniem chatbota odpowiada agencja marketingu efektywnościowego Performics, a za strategiczne planowanie i zakup mediów agencja mediowa Spark Foundry. Obie agencje należą do Publicis Groupe.
Czytaj też: Google uruchomiło nowe narzędzie do weryfikacji stron. Walka z dezinformacją
Na potrzeby kampanii eksperci Performics sprawdzili, jak narzędzie poradzi sobie z briefem klienta, wpisując zapytania w celu stworzenia konkretnej struktury SEM do działań promocyjnych. Z propozycji wygenerowanych przez ChatGPT zespół wybrał najbardziej dopasowane do strategii komunikacji słowa kluczowe, nagłówki i teksty elastycznych reklam tekstowych. Po przeprowadzeniu kampanii agencja porówna efektywność reklam stworzonych przez ChatGPT i tych ułożonych przez człowieka.
Blik współpracuje z agencjami już od 2018 roku. Kwietniowa odsłona kampanii to kolejna faza "Blikomanii" – loterii, w której użytkownicy aplikacji Blik mogą wygrać m.in. sztabkę złota.
Czytaj też: Materiał Radia Zet o Elżbiecie Witek rozsierdził obóz rządzący. Witek grozi pozwem
(KAP, 07.04.2023)