Lidl najsilniej wspieraną marką w telewizji w pierwszym półroczu 2025 roku
Kampanie marki Lidl wygenerowały 41 974 punktów ratingowych (GRP) (fot. Albert Zawada/PAP)
W pierwszym półroczu najsilniej wspieraną marką w telewizji była sieć dyskontów Lidl – wynika z analizy agencji mediowej Media Context na podstawie danych Nielsen Media.
Kampanie marki Lidl wygenerowały 41 974 punktów ratingowych (GRP), czyli o 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku.
Biedronka oddała pole Kauflandowi
Drugą najsilniej wspieraną marką był Media Expert z 31 506 GRP (wzrost o 40 proc.), a trzecią Kaufland – 31 334 GRP (wzrost o 130 proc., z 13 616 GRP).
Czytaj też: Agencja Wavemaker zwiększyła przychody o ponad 12,5 proc., choć zmniejszyła zysk
W pierwszej dziesiątce były również:
- Carrefour – 22 461 GRP (wzrost o 11 proc.),
- Biedronka – 17 364 GRP (spadek o 20 proc.),
- Allegro – 16 565 GRP (w górę o 35 proc.),
- Rossmann – 14 595 GRP (3 proc. więcej),
- Orange – 13 877 GRP (spadek o 13 proc.),
- Żabka – 13 356 GRP (wzrost o 7 proc.)
- i Leroy Merlin – 13 222 GRP (spadek o 1 proc.).
Przygotowany przez Media Context ranking obejmuje 20 marek. – Pierwsze dwa miejsca na podium niezmiennie zajmują Lidl i Media Expert. Trzecie miejsce natomiast opuściła Biedronka, oddając pole Kauflandowi, który zalicza jednocześnie największy wzrost wygenerowanych GRP w całym zestawieniu. Liderem spadków, zarówno pod względem GRP, jak i liczby pozycji w rankingu, jest natomiast Plus, odpowiednio – 49 proc. i 14 pozycji (zajął 19. miejsce z 9703 GRP – przyp. red.). Największy wzrost rankingowy zalicza natomiast BNP Paribas, które jednocześnie debiutuje w zestawieniu (miejsce 17 z 9744 GRP i 46 proc. wzrostu, awans o 16 pozycji – red.) – analizuje Bartosz Zientek, prezes agencji Media Context.
Jak dodaje, poza zestawienie wypadły dwie marki – Lotto oraz Apap. – Pierwsza z przyczyn oczywistych: w zeszłym roku mocno aktywna przy Euro, w tym roku zmniejszyła siłę kampanii o ponad 30 proc., spadając na odległe, 28. miejsce – komentuje Zientek.
Przygotowany przez Media Context ranking obejmuje 20 marek (fot. materiały prasowe)
Czytaj też: Zysk agencji WebTalk skurczył się o 66 proc. "Straciliśmy ponad 2,5 mln zł w wyniku oszustwa"
(MNIE, 20.07.2025)










