„Claudia” i „Dobre Rady” żegnają się z czytelniczkami
Według danych PBC za okres od stycznia do września br. "Dobre Rady" sprzedawały średnio 143 933 tys. egz., a "Claudia" – 72 543 tys. egz.
Do punktów sprzedaży prasy trafiły ostatnie, pożegnalne numery miesięczników „Claudia” i „Dobre Rady”. Pierwszy tytuł ukazywał się prawie 30 lat, a drugi 20. Burda Media Polska nie będzie już ich wydawać.
"To była długa i niezwykła przygoda. Setki spotkań z inspirującymi ludźmi, tysiące wywiadów, reportaży, sesji fotograficznych. Czas budowania wyjątkowych relacji. Dzieliłyśmy się z Wami tym, co dla nas kobiet, jest najważniejsze” – napisała w pożegnalnym wstępniaku redaktorka naczelna "Claudii" Agnieszka Wierzbicka. Pod tekstem zamieszczono zdjęcie całego zespołu pisma. Odrębnymi felietonami pożegnali się z czytelniczkami pisarz Wojciech Chmielarz i Dorota Wellman, która przez lata była ambasadorką „Claudii”.
Czytaj też: Koniec "Auto Świata". Wczoraj wyszedł ostatni numer popularnego tygodnika motoryzacyjnego
„Claudia” ukazywała się od maja 1993 roku i przez lata należała do najlepiej sprzedających się magazynów kobiecych. Tytuł do 2013 roku był wydawany przez Gruner + Jahr Polska. Po wycofaniu się koncernu G+J z Polski miesięcznik przeszedł do Burdy Media Polska.
Nostalgicznie jest również na łamach ostatniego numeru „Dobrych Rad”. „Pożegnań nadszedł czas. To wydanie magazynu »Dobre Rady« jest ostatnim, jakie dla Was przygotowałyśmy. Zrobiłyśmy to jak zawsze z pasją, radością i przede wszystkim myśląc o Was, naszych najwspanialszych Czytelniczkach (…) Chciałyśmy sprawić, by Wasze życie było łatwiejsze, zdrowsze, smaczniejsze i piękniejsze. Tworzenie dla Was »Dobrych Rad« było wielką przyjemnością" – napisano we wstępniaku.
Miesięcznik pod tytułem "Dobre Rady" ukazywał się nieprzerwanie od 2002 roku. Po raz pierwszy taki tytuł trafił na rynek w 1995 roku, ale po dwóch latach został zastąpiony przez „Woman”.
Czytaj też: "Gazeta Wyborcza" od stycznia będzie o złotówkę droższa
Według danych PBC za okres od stycznia do września br. "Dobre Rady" sprzedawały średnio 143 933 tys. egz., a "Claudia" – 72 543 tys. egz.
"Dobre Rady" i "Claudia" należą do ponad 20 tytułów likwidowanych z końcem roku przez Burdę Media Polska. W portfolio wydawcy pozostaną jedynie magazyny wspierające rozwój multimedialnych marek – „Glamour", "Viva!", a także "Elle", "Elle Decoration" i "National Geographic Polska".
Czytaj też: PiS nie lubi „obcych” dziennikarzy na swoich imprezach
(MZD, 23.12.2022)