Z Burda Media Polska odchodzi co najmniej troje naczelnych. Zostaje szefowa "Party"
"Claudia", która zostanie zlikwidowana, sprzedawała się ostatnio średnio w 72 543 tys. egz. (dane PBC)
Co najmniej troje redaktorów naczelnych rozstanie się z wydawnictwem Burda Media Polska. Będą to Agnieszka Wierzbicka, szefowa miesięcznika "Claudia", Grzegorz Pawlik, naczelny magazynu "Mój Piękny Ogród" oraz – jak wynika z naszych nieoficjalnych informacji – także Renata Ciemięga, naczelna "Dobrych Rad". W strukturze pozostanie za to Aneta Wikariak, szefowa "Party", która po likwidacji papierowej wersji dwutygodnika wciąż będzie odpowiedzialna za kierowanie serwisem internetowym Party.pl oraz portalem Wizaz.pl.
Jak informowaliśmy, do końca roku Burda rozstanie się z 71 pracownikami i kilkunastoma współpracownikami, związanymi z ponad 20 tytułami objętymi likwidacją.
Odchodzą Agnieszka Wierzbicka, Grzegorz Pawlik i Renata Ciemięga
Jednocześnie "prawie 10 osób z obszarów objętych redukcjami otrzymało propozycję zatrudnienia w innych zespołach w Burdzie". Jak przekazała nam Nina Żwirko, odpowiadająca za komunikację w Burdzie Media Polska, "wśród tych osób są osoby zarówno z redakcji dotkniętych tytułów jak i zespołów marketingu, biura reklamy czy innych działów wsparcia biznesu".
Czytaj też: Wydawnictwo Motor-Presse Polska złożyło wniosek o upadłość
Z wydawnictwem rozstaje się Agnieszka Wierzbicka, redaktorka naczelna "Claudii", wcześniej również szefowa m.in. pism "Samo Zdrowie" i "Doktor Zdrowie" oraz Grzegorz Pawlik, od ośmiu lat pełniący funkcję redaktora naczelnego w serwisie pism ogrodniczych. Ten drugi segment został wyjątkowo poturbowany przez cięcia: w grudniu z rynku znikną papierowe wydania tytułów "Mój Piękny Ogród", "Przepis na Ogród", "Kocham Ogród" i "Ogrodnicze ABC".
Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika, że z wydawnictwem rozstaje się również Renata Ciemięga, redaktorka naczelna "Dobrych Rad" – miesięcznika, który jeszcze w listopadowym numerze świętował 30-lecie istnienia. W grudniu ukaże się jego ostatnie wydanie, podobnie jak w przypadku "Claudii" mającej pojawić się na rynku 13 grudnia.
Oba tytuły znajdują się w gronie najbardziej popularnych miesięczników poradnikowych. Według danych PBC za okres od stycznia do września br. "Dobre Rady" plasowały się na trzecim miejscu zestawienia, przy średniej sprzedaży na poziomie 143 933 tys. egz. Z kolei "Claudia" znalazła się na miejscu siódmym, ze średnią sprzedażą wynoszącą 72 543 tys. egz.
"Dziękuję, że byliście z nami"
Z grupy likwidowanych tytułów ukazało się już m.in. ostatnie, grudniowo-styczniowe wydanie dwumiesięcznika "Sól i Pieprz". Tytuł był obecny na rynku od grudnia 1996 roku.
Czytaj też: Prokuratura musi wznowić postępowanie ws. gróźb wobec Grzegorza Rzeczkowskiego
"Dziś zwracam się do Was ostatni raz i z całego serca dziękuję, że byliście z nami krócej lub dłużej przez te wszystkie lata. To jest ostatnie wydanie »Soli i Pieprzu«. Tak się złożyło, że jak pierwsze – również grudniowe, świąteczne. Życzę Wam wszystkiego najlepszego!" – napisała we wstępniaku pożegnalnym naczelna Małgorzata Janicka-Gruca, która pozostanie w wydawnictwie, ale nie wiadomo jeszcze, jakie obejmie stanowisko.
Ukazał się też już ostatni numer magazynu "Moje Gotowanie", kierowanego przez Katarzynę Błońską. Z portfolio Burda Media Polska znikną do końca roku tytuły: wspomniane "Party", a także "Sielska Kuchnia", "Przyślij Przepis", "Zdrowie z Natury", "Burda Style", "Szycie Krok po Kroku", "Cienie i Blaski", "Historie Kryminalne", "Co Przyniesie Los", "W Mroku", "Okruchy Życia", "Prawdziwe Życie", "Sekrety Serca", "Uczucia i Tęsknoty", "Uwierz w Przeznaczenie", "Wiara i Nadzieja", "Życie bez Recepty", "Życie po Życiu" i "Sielskie Życie".
W obszarze print w portfolio wydawnictwa pozostaną wyłącznie magazyny wspierające rozwój produktów digitalowych, tj. "Elle", "Elle Decoration", "Glamour", "VIVA!" i "National Geographic".
Dodatkowa pomoc dla zwalnianych
Jak pisaliśmy wcześniej, zwalniani wieloletni pracownicy otrzymają dodatkowe świadczenia finansowe i pakiety wsparcia. Pracownicy o stażu powyżej 15 lat mogą otrzymać łącznie równowartość od 7 do 9 miesięcy wynagrodzenia podstawowego (świadczenie w okresie wypowiedzenia, odprawa, dodatkowe wynagrodzenie), a także rozszerzony program wsparcia w poszukiwaniu pracy.
Czytaj też: News 24 bez naczelnego, bo Jan Pawlicki działa w wojsku. "Bywa w stacji"
Zaproponowane świadczenia finansowe zakładają, że oprócz odpraw przewidzianych przepisami prawa pracownicy o stażu powyżej 15 lat mogą otrzymać od Burdy do 33 tysięcy złotych dodatkowego wsparcia. Jednocześnie do stażu pracy wliczą się wszystkie lata pracy w przejętych przez Burdę wcześniej wydawnictwach (np. Edipresse, G+J, inne), w tym okres zatrudnienia na podstawie umów cywilnoprawnych w tych wszystkich podmiotach.
Osoby dotknięte redukcjami zostaną zwolnione z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia – z jednoczesnym zachowaniem prawa do wynagrodzenia za ten okres. Dodatek finansowy i wymienione wyżej świadczenia obejmą także osoby współpracujące z Burdą na podstawie umowy zlecenia lub prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, z którymi Burda zakończy współpracę.
Czytaj też: Publikacja "Nowego Tygodnia" naruszyła dwie zasady Karty Etycznej Mediów – uważa REM
(MZD, 29.11.2022)