Za 5 lat niemal co czwarty pracownik mediów i reklamy planuje pracę w tej samej firmie
Badanie zostało zrealizowane na próbie 507 pracowników branży mediowo-reklamowej (fot. Unsplash.com)
Co piąty (18 proc.) pracownik mediów i reklamy wybrałby inną drogę zawodową, gdyby mógł cofnąć czas, a 46 proc. jest zadowolonych z wyboru branży – pokazuje badanie ScreenLovers i SW Research. Ranking wymarzonych branżowych pracodawców otwierają firmy Big Tech, z Google i Netflixem na czele.
Głównym źródłem frustracji branżowych kadr jest poczucie, że rynek zalewa "bulszit" (52 proc.), niezadowolenie z zarobków (49 proc.) i robienie rzeczy oderwanych od rzeczywistości (48 proc.).
Firmy Big Tech wymarzonymi pracodawcami
Za pięć lat niemal co niemal czwarty (23 proc.) pracownik branży zamierza pracować w tej samej firmie. Jedna trzecia (33 proc.) widzi się w branży, ale już w innej firmie, a 13 proc. uważa, że będzie poza rynkiem mediów i reklamy.
Czytaj też: Odejście Tomasza Lisa. Czy teraz będzie mógł się pożegnać z czytelnikami "Newsweeka"?
Druga edycja badania rynku pracy w mediach i reklamie przyniosła zmiany w rankingu wymarzonych pracodawców. Na czele stawki uplasowali się w tym roku giganci technologiczni (55 proc.), wyprzedzając działy marketingu firm i korporacji (39 proc.), które otwierały ranking w badaniu realizowanym jesienią 2019 roku. Wśród firm technologicznych wymieniano Google (45 proc.), Netflix (34 proc.), Meta (7 proc.) i TikTok (6 proc.).
Co piąty (18 proc.) pracownik mediów i reklamy wybrałby inną drogę zawodową, gdyby mógł cofnąć czas (fot. materiały prasowe)
Praca zdalna w mediach i reklamie
ScreenLovers i SW Research w badaniu przyjrzały się też m.in. zjawisku pracy zdalnej. W czasie realizacji badania (styczeń 2022 roku) ponad 2/3 badanych pracowało wyłącznie lub głównie zdalnie. W sytuacji, gdyby ich pracodawcy zdecydowali o powrocie do w pełni stacjonarnej pracy w biurze, 31 proc. osób twierdziło, że zaczęłoby szukać nowego zatrudnienia. Najczęściej deklarowały tak kobiety (35 proc.), pracownicy przed 34. rokiem życia (39 proc.) oraz pracownicy agencji – mediowych i reklamowych, częściej pracujący zdalnie niż np. przedstawiciele biur reklamy.
Czytaj też: Prywatne media nie wejdą na zjazd "Solidarności" w Zakopanem. Ale sobie radzą
Badanie zostało zrealizowane na próbie 507 pracowników branży mediowo-reklamowej w styczniu 2022 roku przez SW Research na zlecenie ScreenLovers i we współpracy z branżowymi partnerami (IAB Polska, SAR, Sektorowa Rada ds. Kompetencji, Rocket Jobs).
(KOZ, 25.05.2022)