Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 22, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google przebadał przedsiębiorców w zakresie stosowania reklamy spersonalizowanej

W swojej prezentacji Google przekonuje do reklamy spersonalizowanej (fot. Allen Boguslavsky/Pexels.com)

Google w raporcie "Reklamy cyfrowe w UE i Wielkiej Brytanii", zaprezentowanym podczas Europejskiego Forum Nowych Idei, pokazał jaki wpływ na rozwój i konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw ma reklama spersonalizowana.

Badanie powstało na podstawie odpowiedzi 4287 przedsiębiorców z 13 krajów. Z tego grona 86 proc. jest zdania, że reklamy spersonalizowane mają kluczowy wpływ na ich rozwój i przychody.

Czytaj też: Google zmienia zasady: bez reklam w aplikacjach mediów. Uderzenie w wydawców

W badaniu wzięło udział 485 osób decyzyjnych pracujących w polskich firmach. 71 proc. z nich twierdzi, że zwrot z inwestycji (ROI) w reklamę internetową jest wyższy niż w przypadku reklam drukowanych, a 60 proc. uważa, że przewyższa ona efektywność reklamy telewizyjnej. Ponad połowa (53 proc.) ankietowanych przyznaje, że reklama online przyczyniła się do wzrostu przychodów w ich firmach.

Press
Press

Badani dostrzegają rozwój sztucznej inteligencji – 35 proc. przedsiębiorców widzi w AI szansę na optymalizację kosztów i zwiększenie efektywności działań reklamowych, a 31 proc. liczy na poprawę wydajności swoich zespołów marketingowych.

Czytaj też: Japonia żąda od Google zaprzestania praktyk monopolistycznych

(KAP, 22.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.