Google przebadał przedsiębiorców w zakresie stosowania reklamy spersonalizowanej

W swojej prezentacji Google przekonuje do reklamy spersonalizowanej (fot. Allen Boguslavsky/Pexels.com)
Google w raporcie "Reklamy cyfrowe w UE i Wielkiej Brytanii", zaprezentowanym podczas Europejskiego Forum Nowych Idei, pokazał jaki wpływ na rozwój i konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw ma reklama spersonalizowana.
Badanie powstało na podstawie odpowiedzi 4287 przedsiębiorców z 13 krajów. Z tego grona 86 proc. jest zdania, że reklamy spersonalizowane mają kluczowy wpływ na ich rozwój i przychody.
Czytaj też: Google zmienia zasady: bez reklam w aplikacjach mediów. Uderzenie w wydawców
W badaniu wzięło udział 485 osób decyzyjnych pracujących w polskich firmach. 71 proc. z nich twierdzi, że zwrot z inwestycji (ROI) w reklamę internetową jest wyższy niż w przypadku reklam drukowanych, a 60 proc. uważa, że przewyższa ona efektywność reklamy telewizyjnej. Ponad połowa (53 proc.) ankietowanych przyznaje, że reklama online przyczyniła się do wzrostu przychodów w ich firmach.


Badani dostrzegają rozwój sztucznej inteligencji – 35 proc. przedsiębiorców widzi w AI szansę na optymalizację kosztów i zwiększenie efektywności działań reklamowych, a 31 proc. liczy na poprawę wydajności swoich zespołów marketingowych.
Czytaj też: Japonia żąda od Google zaprzestania praktyk monopolistycznych
(KAP, 22.04.2025)
