Cena reklam w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Mastercard przesuwa budżet mediowy  |  TVP 2 jesienią bez magazynu  |  Castingi do kolejnej edycji "Must be the music" w Polsacie  |  TVP z prawami do transmisji  |  Jesienne nowości w TVN Style  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Wydawnictwo Działkowiec zwiększyło przychody  |  O2.pl uruchamia format i reaktywuje inicjatywę  |  Przetarg Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  |  Odejście ze Związku Firm PR  |  Mediocre i Nieagencja biorą udział  |  Reppublika i YOC Poland prowadzą badania  |  Hybrid nowym członkiem  |  Allegro oraz InStreamly startują z akcją  |  Otodom namawia  |  Netflix przedłuża serial "Departament Q" na drugi sezon  |  Kanał informacyjny MSNBC jeszcze w tym roku zmieni nazwę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cena reklam w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Mastercard przesuwa budżet mediowy  |  TVP 2 jesienią bez magazynu  |  Castingi do kolejnej edycji "Must be the music" w Polsacie  |  TVP z prawami do transmisji  |  Jesienne nowości w TVN Style  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Wydawnictwo Działkowiec zwiększyło przychody  |  O2.pl uruchamia format i reaktywuje inicjatywę  |  Przetarg Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  |  Odejście ze Związku Firm PR  |  Mediocre i Nieagencja biorą udział  |  Reppublika i YOC Poland prowadzą badania  |  Hybrid nowym członkiem  |  Allegro oraz InStreamly startują z akcją  |  Otodom namawia  |  Netflix przedłuża serial "Departament Q" na drugi sezon  |  Kanał informacyjny MSNBC jeszcze w tym roku zmieni nazwę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cena reklam w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Mastercard przesuwa budżet mediowy  |  TVP 2 jesienią bez magazynu  |  Castingi do kolejnej edycji "Must be the music" w Polsacie  |  TVP z prawami do transmisji  |  Jesienne nowości w TVN Style  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Wydawnictwo Działkowiec zwiększyło przychody  |  O2.pl uruchamia format i reaktywuje inicjatywę  |  Przetarg Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  |  Odejście ze Związku Firm PR  |  Mediocre i Nieagencja biorą udział  |  Reppublika i YOC Poland prowadzą badania  |  Hybrid nowym członkiem  |  Allegro oraz InStreamly startują z akcją  |  Otodom namawia  |  Netflix przedłuża serial "Departament Q" na drugi sezon  |  Kanał informacyjny MSNBC jeszcze w tym roku zmieni nazwę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 16, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Japonia żąda od Google zaprzestania praktyk monopolistycznych

JFTC uznała, że działania Google naruszają japońskie prawo antymonopolowe (fot. Pexels.com)

Komisja ds. Uczciwego Handlu (JFTC) w Japonii nakazała amerykańskiemu koncernowi Google zaprzestania preferencyjnego traktowania swoich usług w urządzeniach z systemem Android.

Według tygodnika "Nikkei Asia" to w Japonii pierwszy przypadek takiego potraktowania wielkiej amerykańskiej firmy technologicznej. Na razie na Google nie nałożono kar finansowych, ale przez pięć lat niezależny podmiot ma monitorować działania koncernu i przedstawiać raporty JFTC.

Czytaj też: Google zmienia zasady: bez reklam w aplikacjach mediów. Uderzenie w wydawców

Według ustaleń tego organu co najmniej od lipca 2020 roku amerykański koncern stosował wobec sześciu dużych japońskich partnerów wymagania, by wyszukiwarka Google, przeglądarka Chrome i inne aplikacje firmy były instalowane fabrycznie i umieszczane w widocznym miejscu na ekranach ich produktów. W zamian za to producenci uzyskiwali licencję na korzystanie ze sklepu z aplikacjami Google Play.

JFTC uznała, że działania Google naruszają japońskie prawo antymonopolowe, ograniczając konkurencję i utrudniając wejście na rynek nowym graczom. Komisja nakazała koncernowi, by zaprzestał wymuszania instalacji własnych usług i zezwolił na instalację konkurencyjnych aplikacji.

Czytaj też: Porozumienie polskich wydawców z Google coraz mniej realne. Koncern podważa badania

(MAC, 16.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.