80 proc. respondentów słucha treści audio codziennie. Badanie Total Audio 2024
![](/images/contents/photo_85879_1739254903_big.jpg)
Najpopularniejszym medium audio w Polsce jest radio (fot. materiały prasowe)
90 proc. badanych deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu słucha treści audio, a 80 proc. słucha czegoś codziennie – wynika z badania Total Audio 2024, zrealizowanego przez Adres:Media na zlecenie Komitetu Badań Radiowych.
W poprzedniej edycji, przeprowadzonej w 2023 roku, było to odpowiednio 91 proc. i 79 proc.
Średni czas słuchania to prawie 5 godzin dziennie
Najpopularniejszym medium audio w Polsce jest radio, które w 2024 roku miało 51 proc. udziału w całkowitym czasie słuchania (spadek z 52 proc. w 2023 roku). Na drugim miejscu znajduje się słuchanie muzyki w streamingu wideo – 17 proc. (spadek, 18 proc. rok wcześniej), na trzecim treści w streamingu audio – 14 proc. (wzrost z 13 proc.). Tuż za podium uplasowały się podcasty z wynikiem 7 proc. (wzrost z 3 proc.). Audiobooki i zapisane pliki muzyczne mają po 3 proc.
Czytaj też: Wzrosła słuchalność RMF FM, a spadła Radia Zet. Odrobinę większy udział Trójki
Smartfon jest nieodłącznym towarzyszem słuchania treści audio – 65 proc. badanych używa go właśnie w tym celu (spadek z 69 proc.), a w grupie 15-24 lata odsetek ten sięga 90 proc. Tradycyjny radioodbiornik pozostaje najczęściej używanym urządzeniem audio – korzysta z niego 71 proc. słuchaczy (spadek z 77 proc. w 2023 roku).
Średni czas słuchania treści audio to prawie 5 godzin w ciągu dnia.
Badanie Total Audio realizowane jest metodą CATI i CAWI na reprezentatywnej próbie 2,2 tys. Polaków w wieku 15-75 lat. Pierwsza edycja badania została przeprowadzona w 2023 roku, druga – w 2024.
Czytaj też: Elon Musk chciałby zamknięcia Radia Wolna Europa i Głosu Ameryki
(KOZ, 15.02.2025)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)