Sotrender uruchomił Sotrender Research – analizę rynku mediów społecznościowych i twórców internetowych
Badanie Sotrender Research ma analizować długookresowe trendy w mediach społecznościowych (fot: Stephen Dawson/Unsplash)
Firma analityczna Sotrender uruchomiła badanie Sotrender Research, które ma dostarczać pogłębionych informacji dotyczących rynku mediów społecznościowych i twórców internetowych.
Sotrender Research na podstawie własnego zbioru danych z platform takich jak Facebook, Instagram, X, YouTube, LinkedIn, TikTok czy Telegram będzie prowadził analizy długookresowe trendów w mediach społecznościowych. Firma łączy analizę ilościową z jakościową, wykorzystując sztuczną inteligencję w modelu transparent AI. Do tej pory badania te były realizowane w ramach platformy SaaS (Software as a Service) dostępnej w ramach subskrypcji.
Za realizację projektu odpowiada zespół analiz pod kierownictwem Aleksandra Winciorka.
"Przez 14 lat budowaliśmy Sotrendera jako platformę SaaS dla marketerów. Ale równolegle realizowaliśmy setki dedykowanych projektów badawczych – od analiz kampanii prezydenckich po monitoring dezinformacji dla Komisji Europejskiej. Przyszedł czas, żeby nadać temu formę i pokazać rynkowi: jesteśmy tu nie tylko jako narzędzie, ale jako partner badawczy, który pomoże Wam podejmować lepsze decyzje w oparciu o dane, nie przeczucia" – mówi cytowany w komunikacie Jan Zając, CEO Sotrendera.
Wśród cyklicznych badań Sotrender Research znajdzie się raport TOP100 – ranking 100 najskuteczniejszych influencerów w danej branży.
(PAR, 30.11.2025)










