Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Kwiecień 04, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trzaskowski z największym zasięgiem w mediach tradycyjnych, Mentzen w społecznościowych

Rafał Trzaskowski z największym zasięgiem w mediach tradycyjnych, Sławomir Mentzen - w społecznościowych, co wynika z raportu IMM i Demagoga (materiały prasowe)

Kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta RP Rafał Trzaskowski w ostatnim tygodniu marca uzyskał największy zasięg w mediach tworzonych przez dziennikarzy - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) i Demagoga. Sławomir Mentzen był pierwszy w mediach społecznościowych, Magdalena Biejat odnotowała blisko pięciokrotny wzrost wyświetleń swoich wpisów w social mediach w porównaniu do poprzedniego tygodnia.

Z danych IMM wynika, że od 24 do 30 marca 2025 roku w mediach tworzonych przez dziennikarzy i cieszących się zaufaniem Rafał Trzaskowski miał 314 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. To oznacza, że statystyczny Polak mógł spotkać się z informacjami o kandydacie średnio 10 razy w tygodniu. Do mediów przebił się m.in. przekaz o inwestycji w polski przemysł zbrojeniowy i zdolności obronne, które kandydat KO zapowiedział podczas spotkania z wyborcami w Radomiu.

Na drugim miejscu pod względem dotarcia w mediach klasycznych uplasował się kandydat popierany przez Prawo i Sprawiedliwość Karol Nawrocki (294 mln kontaktów). W komunikatach na jego temat ponownie wybiła się sprawa wywiadu udzielonego TVP 3 Gdańsk, w którym Nawrocki wystąpił jako Tadeusz Batyr. 

Przekazy dotyczące kandydata Konfederacji Sławomira Mentzena osiągnęły łącznie rekordowe 526 mln potencjalnych kontaktów, a 60 proc. z nich przypadało na social media. W mediach społecznościowych Sławomir Mentzen odnotował wzrost zasięgu o prawie 150 proc. w porównaniu do poprzedniego tygodnia - z 119 do 296 mln kontaktów. Z analizy IMM wynika, że na ten wynik wpłynął głośny wywiad w Kanale Zero, w którym polityk wypowiedział się na temat aborcji i systemu ochrony zdrowia. Rozmowa była też szeroko komentowana w klasycznych mediach.

Z analizy indywidualnych profili kandydatów na prezydenta RP w mediach społecznościowych wynika, że stawce wciąż przewodzi Sławomir Mentzen. Osiąga on najwięcej interakcji i wyświetleń. Wzbudza też największe zaangażowanie wśród odbiorców. Pod jego wpisami na TikToku pojawiło łącznie się prawie 800 tys. polubień, komentarzy lub udostępnień. W sumie wpisy kandydata Konfederacji w ostatnim tygodniu marca miały blisko 22 mln wyświetleń.  

Na drugim miejscu, z prawie pięciokrotnym wzrostem wyświetleń (do blisko 7 mln) w porównaniu do zeszłego tygodnia, uplasowała się Magdalena Biejat. Publikacje kandydatki Lewicy tylko na TikToku miały prawie pół miliona polubień, komentarzy i udostępnień.

Trzecie miejsce pod względem wyświetleń (ponad 5,6 mln) należy do Szymona Hołowni.

Czwarte miejsce (ponad 5 mln wyświetleń) zajął Karol Nawrocki, a piąte (3,2 mln wyświetleń) - Rafał Trzaskowski.

(JF, 04.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.