McDonald's przeprosił za logo w Łazienkach Królewskich
Jan Śpiewak zwrócił uwagę na problem na Facebooku (screen Facebook/Jan Śpiewak)
Sieć fast foodów McDonald’s opublikowała w prasie przeprosiny za umieszczenie logotypu marki w Łazienkach Królewskich.
"Bardzo przepraszamy wszystkich tych, którzy poczuli się dotknięci" - napisała firma w ogłoszeniu prasowym (m.in. w weekendowym wydaniu "Gazety Wyborczej"). McDonald's tłumaczy, że logo, które pływało w Łazienkach Królewskich, było elementem scenografii wieczornego zamknięcia pokazu mody, którego firma była partnerem i "nie powinno być wyeksponowane w godzinach otwarcia parku". "Dołożymy wszelkich starań, aby podobna sytuacja się nie powtórzyła" - podkreślił McDonald's.
Chodzi o pokaz mody Gosi Baczyńskiej, który odbył się 27 sierpnia obok Pałacu na Wodzie. W komunikacie prasowym informującym o pokazie firma zapowiadała, że "pod rozgwieżdżonym niebem rozbłyśnie tymczasowa instalacja - złote łuki McDonald's". Logo sieci pływało jednak w Łazienkach Królewskich już za dnia, na co zwrócił uwagę na Facebooku Jan Śpiewak, działacz społeczny i prezes stowarzyszenia Wolne Miasto Warszawa. Użytkownicy mediów społecznościowych skrytykowali markę za taką formę promocji. Do sprawy odniósł się także Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków, który zapewnił, że logotyp McDonald's pojawił się w Łazienkach Królewskich bez jego wiedzy i zgody.
"Przepraszanie »osób, które poczuły się dotknięte«, to z jednej strony przeniesienie części odpowiedzialności na odbiorców, z drugiej strony rozmiękczenie tematu" - skomentował na LinkedIn Roman Jędrkowiak, właściciel ADHD Warsaw.
(IKO, 02.09.2019)