Długi marsz Durczoka, wolność Bukartyka, ewolucja Wajraka
Press 07-08/2017
Nowy „Press” - ponad 200 stron do czytania dla tych, którzy naprawdę chcą wiedzieć
Taki nasz urok – tłumaczy Dominika Wielowieyska z „Gazety Wyborczej”. I wyjaśnia, dlaczego okładka z Tomaszem Lisem w mundurze hitlerowca ją oburza, a z Antonim Macierewiczem jako talibem już nie.
Zapytaliśmy dziennikarzy mainstreamowych, co zarzucają kolegom z mediów prawicowych – i odwrotnie. W najnowszym „Press” prezentujemy listy dziennikarskich grzechów - po obu stronach barykady są równie długie...
Przykład portalu Silesion.pl pokazuje, że wielkie nazwisko gwarantuje wyniki przez trzy dni, potem konieczna jest tytaniczna praca przez 24 godziny na dobę. - Nastawiamy się na długi marsz – zapowiada jednak Kamil Durczok.
Dekoncentracja mediów – to słowo zastąpiło „repolonizację”, ale rządowi chodzi wciąż o to samo. Ustawa o dekoncentracji w mediach będzie więc kolejną po abonamentowej. Z „Press” dowiesz się, dlaczego to nieuchronne.
Żaden dziennikarz na Twitterze nie ma tylu retweetów co Stanisław Janecki. Ale wiarygodności mu to nie dodaje. Przeczytaj o Staszku, co dopisuje.
A miało być tak cudownie. Gdy Donald Trump wygrał wybory w USA, właściciele Fox News zacierali ręce z zadowolenia. Jednak za oceanem jak w Polsce: im bardziej telewizja słodzi władzy, tym szybciej traci widzów. Opowieść ze skandalami seksualnymi w tle.
Jak każda rewolucja, również ta w mediach publicznych pożera własne dzieci. Do dziennikarzy skrzywdzonych przez dobrą zmianę zaczynają dołączać ci, którzy ją sami wprowadzali, a potem zostali zwolnieni. W „Press” przypominamy ich nazwiska, zanim zaczną się ogłaszać kombatantami.
Dopóki mam pewność, że w radiu spotykam ludzi, którzy uważają, że ja z powodu swojej niezależności mogę robić coś za nich, będę tam chodził – mówi Piotr Bukartyk, piątkowy gość Wojciecha Manna w Trójce. W „Press” tłumaczy m.in., czym różni się wolność aktorów i muzyków.
Kto nas zastąpi? - „Press” przepytał studentów dziennikarstwa, ilu z nich planuje pracę w mediach, co wiedzą o zawodzie dziennikarza i jakie mają oczekiwania wobec pracodawców. Pełen raport z badania w lipcowo-sierpniowym numerze. Pouczająca lektura dla szefów redakcji.
Czas na detoks od Twittera – uznali w tym roku niektórzy dziennikarze i przestali ćwierkać. Czy Twitter jest rzeczywiście cennym narzędziem dla dziennikarzy, czy też stał się wylęgarnią internetowych trolli?
Zamachy terrorystyczne, katastrofy, wypadki – dziennikarz w Europie nie musi jeździć na wojny, by widzieć rannych, krew i ludzką rozpacz. Niemieckie media zaczynają już uczulać dziennikarzy na ryzyko psychologiczne z tym związane.
Kiedy palił, chudł i przystojniał. Kiedy używki rzucał, gwałtownie tył. Przemek Bogdanowicz, współwłaściciel 2012 Agency i jeden z najlepszych dyrektorów kreatywnych, znany jest z tego, że potrafi postępować niepraktycznie i ma swoje słabości.
Zaczynał jako dziennikarz, potem obudził się w nim aktywista, książki zrobiły z niego celebrytę – a teraz nie wyklucza pójścia w politykę. W „Press” opowieść o Adamie Wajraku, który ma tyle samo fanów, co wrogów.
Hypothes.is używany jest głównie przez naukowców i w edukacji, lecz coraz większą grupę użytkowników stanowią dziennikarze. Jeśli nie wiesz, gdzie gromadzić wycinki z internetu i dopisywać do nich własne komentarze, polecamy najnowszy „Press”.
Paradoksalnie zamieszanie wokół tegorocznego festiwalu w Opolu może odświeżyć przykurzoną markę imprezy – ale też markę miasta. Pod warunkiem, że jego władze naprawią dotychczasowe błędy i zaczną budować wizerunek Opola nie tylko w oparciu o jedno wydarzenie w roku.
Jeżeli NaTemat.pl nie będzie postrzegany tak radykalnie jak dotychczas, może to tylko dobrze wpłynąć na jego biznes. Strategia wydawcy po odejściu Tomasza Machały „tisze jediesz, dalsze budiesz” zdaje się sprawdzać.
Sekcja specjalna: Grand Press Photo 2017. A w niej: Anna Bedyńska - autorka Zdjęcia Roku - opowiada o tym, dlaczego nic dobrego nie powstaje w trzy dni. Pełna galeria nagrodzonych fotografii. Photo Book of The Year 2016, czyli opowieść o Wrześni, która zachwyciła jurorów.
Dodatek specjalny: „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na otoczenie. Na czym polega współpraca z lokalną społecznością. Inwestycje w ochronę środowiska a stopa zwrotu z nich. Ciekawe case’y działań z zakresu CSR. Badanie PressInstitute: „Jak dziennikarze oceniają komunikację firm na temat ich działań CSR”.
Zapraszamy do salonów sprzedaży prasy, App Store, Google Play i sklepów z e-gazetami
(29.06.2017)