Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03/2003

Zegarek z newsami

Przedstawiciele branży komputerowej uważają, że najbliższe lata przyniosą rewolucję w dziedzinie multimediów.

John Doe pracuje jako reporter w gazecie codziennej. Wychodząc do miasta w poszukiwaniu tematów, zabiera zegarek, palmtop, telefon komórkowy i cyfrowy aparat fotograficzny. Na rogu zdarzył się właśnie wypadek samochodowy. John wyjmuje telefon komórkowy, robi kilka zdjęć i wysyła je do dyżurnego w redakcji z pytaniem: chcesz więcej? Nie czekając na odpowiedź, robi kilkadziesiąt ujęć cyfrowym aparatem. Ten z telefonu ma małą rozdzielczość, a być może materiał trafi nie tylko na stronę internetową, ale również do gazety. W telefonie komórkowym lub w palmtopie John ma dyktafon, na który może nagrać kilka godzin rozmów. Już po chwili ma opinie świadków wypadku i wypowiedź policjanta. John sfilmował też miejsce wypadku cyfrowym aparatem fotograficznym. Jakieś 15 minut po zdarzeniu materiał ląduje w redakcji u dyżurnego, wysłany z pobliskiej restauracji oferującej bezprzewodowy dostęp do Internetu. Dyżurny z redaktorem prowadzącym wybierają zdjęcia i fragmenty filmu. Specjalne oprogramowanie IBM ViaVoice zamienia nagrany głos na tekst. John dyktuje przez telefon kilka spostrzeżeń, które nadają tekstowi formę artykułu. Po godzinie informacja z pełną dokumentacją trafia na stronę internetową, a materiał do porannego wydania jest gotowy. John nie dotarł jeszcze do redakcji, a już ma pierwszy tekst.

Mrzonki? Wcale nie. Dziennikarze już dziś mogliby tak pracować, bo wszystkie wymienione technologie są dostępne, choć jeszcze nie tanie. W najbliższych latach czeka nas rewolucja multimedialna, porównywalna do internetowego boomu drugiej połowy lat 90.

Stanisław M. Stanuch

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.