Wydanie: PRESS 10/2013
Tematyczne i po polsku
Konkurencja na rynku kanałów tematycznych zmusza nadawców do inwestowania w lokalne produkcje. A to coraz więcej kosztuje
To będzie największa produkcja w historii MTV nie tylko w Polsce, ale w całym regionie Europy Północnej” – poinformował Viacom International Media Networks, ogłaszając pod koniec sierpnia produkcję serialu reality „Warsaw Shore. Ekipa z Warszawy”, wzorowanego na znanej przez wielu kultowej „Ekipie z New Jersey”. – Postanowiliśmy, że w końcu przyszedł czas, by zabrać się do tego formatu.
Ta decyzja ma swoje konsekwencje: to program drogi w realizacji, okres zdjęciowy trwa cztery tygodnie, uczestników nagrywa cały czas 30 kamer – mówi Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska. Dodaje, że to nie jest kaprys nadawcy, który postanowił zainwestować dużo pieniędzy w drogi format.
Czyli co? Patrząc na obecną oglądalność MTV Polska, która maleje – od 0,3 proc. w 2010 roku do 0,11 proc. w br. (styczeń–15 września), a w grupie widzów 13–24 lat od 1,26 do 0,48 proc. – jest to raczej próba podjęcia konkurencji z innymi stacjami muzyczno-młodzieżowymi w sieciach kablowych i na platformach oraz z nowymi, nadającymi w ramach naziemnej telewizji cyfrowej: Eską TV i Polo TV. – Eska TV i Polo TV notują wzrost udziału w rynku. Wynika to z tego, że rośnie ich zasięg. Analizujemy sytuację – mówi ostrożnie Dzięgielewski. Udział Eski TV w rynku wynosi 0,6 proc. (2,27 proc. w grupie widzów 13–24 lat), a Polo TV – 0,7 proc. (1,23 proc.).
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter