Wydanie: PRESS 10/2013
Wyjście z Doliny
Redaktor naczelny „Bilda” zabiera koncern Axel Springer AG w drogę ku cyfrowym zyskom
Kai Diekmann, redaktor naczelny największego niemieckiego tabloidu „Bild” wydawanego przez Axel Springer AG, zmienił się nie do poznania. Zanim we wrześniu ub.r. pojechał w podróż służbową do Doliny Krzemowej, nosił garnitury, niebieskie koszule, krawaty, a mocno nażelowane włosy zaczesywał do tyłu. W Palo Alto zaczął nosić dżinsy, bluzy z kapturem, trampki bez sznurówek, obciął włosy i zapuścił zarost. Stylem upodobnił się do twórcy Facebooka Marka Zuckerberga czy zmarłego twórcy Apple Steve’a Jobsa. Diekmann spędził w Kalifornii dziewięć miesięcy. Razem z Martinem Sinnerem (szef IT w Axel Springer) i Peterem Würtenbergerem (szef marketingu) miał poznać cyfrowe rozwiązania i przywieźć pomysły dla portfolio Axel Springer.
Na misję Diekmanna złożyło się ponad 350 spotkań z szefami znanych koncernów, inwestorami i ludźmi start-upów technologicznych. Dla redaktora naczelnego „Bilda” była to podróż w czasie. Mógł się przekonać, że już 450 z 1380 amerykańskich dzienników przeszło na paid content.
Tymczasem sprzedaż dziennika, któremu szefuje od 12 lat, nieustannie spada. Jeszcze dziesięć lat temu „Bild” sprzedawał się w ponad 4 mln egz., teraz jest to już tylko 2,6 mln. Nie pomaga nawet kosmetyka nakładu: od niedawna bowiem nakład „Bild” liczony jest razem z berlińską bulwarówką „B.Z.”. Diekmann nie znalazł dotychczas sposobu na powstrzymanie spadku sprzedaży. Wyjazd do Kalifornii miał mu podpowiedzieć rozwiązanie. Pierwszym krokiem po jego powrocie z USA było wprowadzenie opłat za internetowe treści na Bild.de.
Katarzyna Domagała-Pereira
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter