Wydanie: PRESS 05/2011
Wpisy sponsorowane
Według bloga PoradnikWebmastera.blox.pl za długi tekst przygotowany dla reklamodawcy półetatowi blogerzy w Stanach biorą do 200 dol. Wzięci blogerzy modowi Bryan Boy i Tavi Gevinson na zleceniach zarabiają rocznie ok. 100 tys. dol. W Europie wpływowi autorzy biorą 1 tys. euro za wpis. TechCrunch.com – najważniejszy na świecie blog branży online – generował przychody w wysokości 200 tys. dol. miesięcznie, ale był tak łakomym kąskiem, że w ub.r. kupiła go (wraz z witrynami technologicznymi) firma AOL. Koszt transakcji wyniósł ponoć ponad 25 mln dol.
W Polsce jeszcze kilka lat temu szanujący się bloger nie sprzedawał swego talentu reklamodawcy, bo stałby się niewiarygodny. Dziś ci najpoczytniejsi nie zawracają sobie tym głowy.
Więcej w majowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter